1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  CITROËN
  3. « Wróc do  DS3 (SA_)
  4. « Wróc do  1.4 VTi 98
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit STATIM 100.951

Zestaw sprzęgieł Arwit STATIM 100.951

271,15 zł z VAT
220,45 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 100.951/STA
Numer OEM / Kod producenta - 100.951/STA
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - STATIM
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5907659344644
Kod SKU - AR_100.951/STA
Informacje o producencie i pochodzeniu części: STATIM Statim Sp. z o.o. Adres: Strzeszynska 33, 60-479 Poznan Kraj: Brak danych E-mail: biuro@statim.pl Tel: +48 61 84-25-697
Zestaw sprzęgieł Arwit STATIM 100.951
Kod produktu - 100.951/STA
Producent - STATIM
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5907659344644
Profil piasty - 21,8 x 18,2 - 18N
Średnica [mm] - 200
Wyposażenie sprzęgła - bearing
Rok prod. od - 2010.03
Kod silnika - EP3C
Typ skrzyni biegów - MA/5N
Rodzaj skrzyni biegów - Skrzynia biegów manualna
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
AISIN KE-CI09 ASHIKA 92-CI-CI02 RYMEC JT1703 SACHS 3000950679 VALEO 832263
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe