1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  RENAULT
  3. « Wróc do  CLIO V (B7_)
  4. « Wróc do  1.6 E-TECH 140 (B7MU)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit STATIM 100.108

Zestaw sprzęgieł Arwit STATIM 100.108

212,19 zł z VAT
172,51 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 100.108 STATIM
Numer OEM / Kod producenta - 100.108 STATIM
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - STATIM
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5907659310069
Kod SKU - AR_100.108 STATIM
Informacje o producencie i pochodzeniu części: STATIM Statim Sp. z o.o. Adres: Strzeszynska 33, 60-479 Poznan Kraj: Brak danych E-mail: biuro@statim.pl Tel: +48 61 84-25-697
Zestaw sprzęgieł Arwit STATIM 100.108
Kod produktu - 100.108 STATIM
Producent - STATIM
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5907659310069
Profil piasty - 18,2x20,8 - 18N
Średnica [mm] - 215
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
CITROËN 95 650 982 CITROËN 2050.51 CITROËN 2050.52 CITROËN 95 656 586 CITROËN 95 663 064 CITROËN 95 667 861 CITROËN 95 668 122 CITROËN 95 672 170 FIAT 9567217080 FIAT 9567460680 PEUGEOT 2004.F6 PEUGEOT 2050.12 PEUGEOT 2004.G1 PEUGEOT 2004.G8 PEUGEOT 2004.N0 PEUGEOT 2004.N3 PEUGEOT 2051.67 PEUGEOT 2050.S3 PEUGEOT 2004.N5 PEUGEOT 2004.N6 PEUGEOT 2004.R9 PEUGEOT 2004.S2 PEUGEOT 2050.11 SACHS 3000 350 001 SACHS 3000 438 001 Schaeffler LuK 622 0618 00 VALEO 801297 VALEO 801001 VALEO 006785
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe