1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  VOLVO
  3. « Wróc do  FMX III
  4. « Wróc do  330
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit SASIC SCL4128

Zestaw sprzęgieł Arwit SASIC SCL4128

627,39 zł z VAT
510,07 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 71615270
Numer OEM / Kod producenta - 71615270
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - SASIC
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 3660872344823
Kod SKU - AR_71615270
Informacje o producencie i pochodzeniu części: SASIC Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Zestaw sprzęgieł Arwit SASIC SCL4128
Kod produktu - 71615270
Producent - SASIC
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 3660872344823
dla numeru OE - 7711134816
Liczba zębów - 26
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 - z tarczą sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 - z łożyskiem oporowym
Średnica zewnętrzna płyty dociskowej sprzęgła [mm] - 200
Numery oryginalne (OEM / OE)
BORG & BECK HK6801 DELPHI HK06801 MECARM MK9840 National CK9469 PROCODIS FRANCE KTE135 QUINTON HAZELL QKT1558AF RENAULT 7711134816 RENAULT 7701469423 SACHS 3000823301 Schaeffler LuK 620108400 VALEO 821075
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe