1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  VW
  3. « Wróc do  LT 28-35 I Platforma / podwozie (281-363)
  4. « Wróc do  2.4 TD Syncro
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit SASIC 5106022

Zestaw sprzęgieł Arwit SASIC 5106022

878,56 zł z VAT
714,28 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 5106022 SASIC
Numer OEM / Kod producenta - 5106022 SASIC
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - SASIC
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 3660872421029
Kod SKU - AR_5106022 SASIC
Informacje o producencie i pochodzeniu części: SASIC Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Zestaw sprzęgieł Arwit SASIC 5106022
Kod produktu - 5106022 SASIC
Producent - SASIC
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 3660872421029
dla numeru OE - 038198141P
Liczba zębów - 28
Ograniczenia producenta - SACHS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 - z tarczą sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 - z łożyskiem oporowym
Średnica zewnętrzna płyty dociskowej sprzęgła [mm] - 228
Numery oryginalne (OEM / OE)
AUDI 038198141P AUDI 038198141PX AUDI 02A141165M AUDI 038141025D AUDI 038141025DX AUDI 038141033C AUDI 038141033CX BORG & BECK HK7921 MECARM MK10238 National CK9683 PROCODIS FRANCE KTE255 SACHS 3000845701 Schaeffler LuK 623307400 SEAT 038198141P SEAT 038198141PX SEAT 02A141165M SEAT 038141025D SEAT 038141025DX SEAT 038141033C SEAT 038141033CX SKODA 038198141P SKODA 038198141PX SKODA 02A141165M SKODA 038141025D SKODA 038141025DX SKODA 038141033C SKODA 038141033CX VALEO 826473 VW 038198141P VW 038198141PX VW 02A141165M VW 038141025D VW 038141025DX VW 038141033C VW 038141033CX
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe