1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MERCEDES-BENZ
  3. « Wróc do  ACTROS MP2 / MP3
  4. « Wróc do  2040
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit SACHS 2290 601 005

Zestaw sprzęgieł Arwit SACHS 2290 601 005

1394,45 zł z VAT
+ kaucja 9,51 zł
1133,70 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Towar dostępny ( >5 )
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 2290 601 005
Numer OEM / Kod producenta - 2290 601 005
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - SACHS
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 4013872719273
Kod SKU - AR_2290 601 005
Informacje o producencie i pochodzeniu części: SACHS SACHSZF Friedrichshafen AG, ZF Aftermarket Adres: Obere Weiden 12, 97424 Schweinfurt Kraj: niemcy E-mail: info.zf-aftermarket@zf.com Tel: 4997247560
Zestaw sprzęgieł Arwit SACHS 2290 601 005
Kod produktu - 2290 601 005
Producent - SACHS
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4013872719273
Liczba zębów - 23
Średnica [mm] - 240
Sposób montażu - niemontowane wcześniej
Pojedyncze części, patrz: lista części -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - z dwumasowym kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - ze śrubami koła zamachowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - ze śrubami płyty dociskowej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 - z tarczą sprzęgła
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
Schaeffler LuK 600 0013 00 VALEO 837008 VALEO 837304 VALEO 837313 VALEO 837415
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe