1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  FORD
  3. « Wróc do  MONDEO I Turnier (BNP)
  4. « Wróc do  1.6 i 16V
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit RYMEC JT6580

Zestaw sprzęgieł Arwit RYMEC JT6580

201,83 zł z VAT
164,09 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - JT6580
Numer OEM / Kod producenta - JT6580
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - RYMEC
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5056147812384
Kod SKU - AR_JT6580
Informacje o producencie i pochodzeniu części: RYMEC Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Zestaw sprzęgieł Arwit RYMEC JT6580
Kod produktu - JT6580
Producent - RYMEC
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5056147812384
Liczba zębów - 23
Profil piasty - 23.3x26.3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - bez wysprzęglika centralnego
wieloczęściowy - dwuczęściowy
Średnica zewnętrzna płyty dociskowej sprzęgła [mm] - 220
Średnica zewnętrzna okładziny ciernej 1 [mm] - 220
Numery oryginalne (OEM / OE)
BORG & BECK HK6580 FORD 95BX-7L596-DB National CK9396 QUINTON HAZELL QKT1614AF SACHS 3000823501 Schaeffler LuK 622205009 VALEO 821162
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe