1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  CITROËN
  3. « Wróc do  JUMPER II Furgon
  4. « Wróc do  3.0 HDi 145
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit NK 1325115

Zestaw sprzęgieł Arwit NK 1325115

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 1325115 NK
Numer OEM / Kod producenta - 1325115 NK
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - NK
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5703858897338
Kod SKU - AR_1325115 NK
Informacje o producencie i pochodzeniu części: NK Borg Automotive GmbH Adres: Eichrodter Weg 57, D-99817 Eisenach Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych Tel: +49 3691 2570
Zestaw sprzęgieł Arwit NK 1325115
Kod produktu - 1325115 NK
Producent - NK
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5703858897338
Średnica [mm] - 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - z wysprzęglikiem centralnym
Ciężar netto [kg] - 4,6
Numery oryginalne (OEM / OE)
BMW 21 20 7 528 210 BMW 21 20 7 546 378 BMW 75 28 2 10 BORG & BECK HK2785 BORG & BECK HK2786 CLUTCHNUS MCK3122CSC QUINTON HAZELL QKT1084AF SACHS 3000 951 860 SACHS 3000 951 961 SACHS 3000 990 005 Schaeffler LuK 622 2050 33 Schaeffler LuK 624 3191 00 VALEO 834011 VALEO 835101 WESTLAKE WFD011CSC
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe