1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MITSUBISHI
  3. « Wróc do  GALANT V (E1_A)
  4. « Wróc do  2.4 GLS (E16A)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit NEXUS F1W020NX

Zestaw sprzęgieł Arwit NEXUS F1W020NX

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - F1W020NX
Numer OEM / Kod producenta - F1W020NX
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - NEXUS
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5900427495524
Kod SKU - AR_F1W020NX
Informacje o producencie i pochodzeniu części: NEXUS Inter Cars S.A. Adres: Powsińska 64, 02-903 Warszawa Kraj: Brak danych E-mail: info@intercars.eu Tel: +48 22 714 19 00
Zestaw sprzęgieł Arwit NEXUS F1W020NX
Kod produktu - F1W020NX
Producent - NEXUS
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5900427495524
Liczba zębów - 24
Średnica [mm] - 200
Pojedyncze części, patrz: lista części -
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
HAVAM AK3807 SACHS 02 3000 581 001 Schaeffler LuK 620 1284 00 Schaeffler LuK 620 2396 00 Schaeffler LuK 620 3061 00 SEAT 6K0198007 VALEO 821 091 VALEO 826095 VALEO 826575 VALEO K439S VW 030198141X VW 032 198 141 X
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe