1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  3. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  4. « Wróc do  Sprzęgło
  5. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  6. Zestaw sprzęgieł Arwit KAVO PARTS CP-9018

Zestaw sprzęgieł Arwit KAVO PARTS CP-9018

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - CP-9018/KAV
Numer OEM / Kod producenta - CP-9018/KAV
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - KAVO PARTS
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8715616021715
Kod SKU - AR_CP-9018/KAV
Informacje o producencie i pochodzeniu części: KAVO PARTS Adres: / Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Zestaw sprzęgieł Arwit KAVO PARTS CP-9018
Kod produktu - CP-9018/KAV
Producent - KAVO PARTS
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8715616021715
Profil piasty - 22,2 x 20
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 - z łożyskiem oporowym
Okładzina cierna - Średnica zewnętrzna [mm] - 200
Numery oryginalne (OEM / OE)
BLUE PRINT ADK83028 BLUE PRINT ADK83039 EXEDY SZK2021 HERTH+BUSS JAKOPARTS J2008048 JAPANPARTS KF-833 KAWE 960051 MDR MCK-1828 NIPPARTS J2008030 NIPPARTS J2008039 NPS S200I25 NPS S200I34 QUINTON HAZELL QKT2327AF SACHS 3000840701 Schaeffler LuK 620305660
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe