1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  KIA
  3. « Wróc do  MAGENTIS II (MG)
  4. « Wróc do  2.0 CRDi
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit JAPKO 98K03

Zestaw sprzęgieł Arwit JAPKO 98K03

673,04 zł z VAT
547,19 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 98K03 JAPKO
Numer OEM / Kod producenta - 98K03 JAPKO
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - JAPKO
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8033001683912
Kod SKU - AR_98K03 JAPKO
Informacje o producencie i pochodzeniu części: JAPKO JAPKO Adres: Via della Meccanica 1A, 37139 Verona Kraj: Brak danych E-mail: info@japko.it Tel: +39 045 8517711
Zestaw sprzęgieł Arwit JAPKO 98K03
Kod produktu - 98K03 JAPKO
Producent - JAPKO
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8033001683912
Liczba zębów - 24
Średnica [mm] - 180
średnica zewnętrzna [mm] - 230
Średnica otworu centrującego [mm] - 20
Wersja silnika - dla silników bez koła zamachowego dwumasowego
Średnica obudowy [mm] - 186,5
Numery oryginalne (OEM / OE)
ASHIKA 98K03 HYUNDAI 2320002800 HYUNDAI 4110002000 HYUNDAI 4110002010 HYUNDAI 4110002040 HYUNDAI 4110002510 HYUNDAI 4110002520 HYUNDAI 4110002800 HYUNDAI 4110002820 HYUNDAI 4130002000 HYUNDAI 4130002010 HYUNDAI 4130002011 HYUNDAI 4130002021 HYUNDAI 4130002030 HYUNDAI 4130002510 HYUNDAI 4130002520 HYUNDAI 4130002800 IAP QUALITY PARTS 200-21090 JAPANPARTS KV-K03 KAVO PARTS CP-6039 KAVO PARTS CP-6040 KIA 4142102000
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe