1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  PEUGEOT
  3. « Wróc do  508 SW II (FC_, FJ_, F4_)
  4. « Wróc do  PureTech 130
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit HERTH+BUSS JAKOPARTS J2000529

Zestaw sprzęgieł Arwit HERTH+BUSS JAKOPARTS J2000529

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - J2000529
Numer OEM / Kod producenta - J2000529
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - HERTH+BUSS JAKOPARTS
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 4029416169329
Kod SKU - AR_J2000529
Informacje o producencie i pochodzeniu części: HERTH+BUSS JAKOPARTS Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Zestaw sprzęgieł Arwit HERTH+BUSS JAKOPARTS J2000529
Kod produktu - J2000529
Producent - HERTH+BUSS JAKOPARTS
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4029416169329
Liczba zębów - 24
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 - z łożyskiem oporowym
Okładzina cierna - Średnica zewnętrzna [mm] - 180
Liczba części [-częściowy] - 3
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
AISIN KY-015A AISIN KY-067 ASHIKA 92-H0-002 BLUE PRINT ADG030104 BLUE PRINT ADG030105 BLUE PRINT ADG03019 CLUTCHNUS MCK1607A EXEDY HYK2022 JAPANPARTS KF-H02 KAVO PARTS CP-6008 KAVO PARTS CP-6039 NIPPARTS J2000529 QUINTON HAZELL QKT1978AF SACHS 3000 857 101 Schaeffler LuK 618 3016 00 VALEO 821355 WESTLAKE WHY004
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe