1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  VW
  3. « Wróc do  LT 28-35 I Platforma / podwozie (281-363)
  4. « Wróc do  2.4 TD Syncro
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit EXEDY RNK2057

Zestaw sprzęgieł Arwit EXEDY RNK2057

381,69 zł z VAT
310,32 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - RNK2057
Numer OEM / Kod producenta - RNK2057
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - EXEDY
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod SKU - AR_RNK2057
Informacje o producencie i pochodzeniu części: EXEDY Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Zestaw sprzęgieł Arwit EXEDY RNK2057
Kod produktu - RNK2057
Producent - EXEDY
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
Liczba zębów - 26
średnica zewnętrzna [mm] - 215
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 - z łożyskiem
wieloczęściowy - trzyczęściowy
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
AISIN KERE02A DACIA 3000100QA2 DACIA 3000100QBA DACIA 7701473112 DACIA 7701473447 DACIA 7701473963 DACIA 7701473964 DACIA 7701474474 DACIA 7701475720 DACIA 7701476257 DACIA 7701476933 RENAULT 3000100QA2 RENAULT 3000100QBA RENAULT 7701473112 RENAULT 7701473447 RENAULT 7701473963 RENAULT 7701473964 RENAULT 7701474474 RENAULT 7701475720 RENAULT 7701476257 RENAULT 7701476933 SACHS 3000951285 Schaeffler LuK 622305500 VALEO 826308
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe