1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  3. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  4. « Wróc do  Sprzęgło
  5. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  6. Zestaw sprzęgieł Arwit BORG & BECK HKT1164

Zestaw sprzęgieł Arwit BORG & BECK HKT1164

487,68 zł z VAT
396,49 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - HKT1164
Numer OEM / Kod producenta - HKT1164
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - BORG & BECK
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5055592619142
Kod SKU - AR_HKT1164
Informacje o producencie i pochodzeniu części: BORG & BECK Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Zestaw sprzęgieł Arwit BORG & BECK HKT1164
Kod produktu - HKT1164
Producent - BORG & BECK
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5055592619142
Liczba zębów - 26
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - z wysprzęglikiem centralnym
Wyposażenie sprzęgła - With purge pipe
Dolot - Ø [mm] - 12,2
Liczba części [-częściowy] - 3
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
BLUE PRINT ADR163050 BORG & BECK HKT1164 EXEDY RNK2101 HERTH+BUSS JAKOPARTS J2001109 MERCEDES-BENZ 415 250 00 15 MERCEDES-BENZ 415 250 16 00 MERCEDES-BENZ 415 250 20 00 MERCEDES-BENZ A415 250 00 15 MERCEDES-BENZ A415 250 16 00 MERCEDES-BENZ A415 250 20 00 National CK9871-58 QUINTON HAZELL QKT4203AF RENAULT 30 10 167 58R RENAULT 30 62 027 60R RENAULT 30 62 092 22R RENAULT 30 62 095 36R RENAULT 82 00 046 102 RENAULT 82 00 211 302 RENAULT 82 00 228 341 RENAULT 82 00 335 084 RENAULT 82 00 344 394 RENAULT 82 00 527 569 RENAULT 82 00 855 816 RYMEC JT1673042 SACHS 3000 990 381 SACHS 3000 990 574 Schaeffler LuK 622309635 VALEO 834312 WESTLAKE WRN058CSC WESTLAKE WRN064CSC
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe