1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MERCEDES-BENZ
  3. « Wróc do  T2/LN1 Platforma / podwozie
  4. « Wróc do  711 D (669.301, 669.302, 669.303)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit BORG & BECK HK8955

Zestaw sprzęgieł Arwit BORG & BECK HK8955

917,99 zł z VAT
746,33 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - HK8955
Numer OEM / Kod producenta - HK8955
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - BORG & BECK
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5055188208316
Kod SKU - AR_HK8955
Informacje o producencie i pochodzeniu części: BORG & BECK Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Zestaw sprzęgieł Arwit BORG & BECK HK8955
Kod produktu - HK8955
Producent - BORG & BECK
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5055188208316
Liczba zębów - 21
Profil piasty - 24.1 x 21.4
średnica zewnętrzna [mm] - 227
Liczba części [-częściowy] - 3
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
A.P. KT8955 ACDelco AC421K ACDelco AC422K ALFA ROMEO 71735473 BORG & BECK HK8955 CITROËN/PEUGEOT 2041.28 CITROËN/PEUGEOT 2041.53 DELPHI HK08955 EXEDY FIK2019 EXEDY FIK2038 FIAT 46230832 FIAT 5888358 FIAT 5888467 FIAT 5890224 FIAT 5890236 FIAT 5890321 FIAT 5890357 FIAT 60510328 FIAT 71714159 FIAT 71714653 FIAT 71735471 FIAT 71735473 FIAT 71782083 FIAT 71782085 FIAT 767 6855 FIAT 767 6858 FIAT 77632500 FIAT 95492693 LAYCOCK LCK 297 LUCAS ELECTRICAL TCK2852 LUCAS ELECTRICAL TCK2858 MAPA 003228700 MAPA 011228500 MAPA 11228500 MAPA 3228700 MECARM MK9511 MECARM MK9816 MITSUBISHI LCK297 MOTAQUIP VCK395 National CK9297 National CK9298 National NCK 453 NK 132323 NK 132324 NK 132326 NK 139940 PEUGEOT 2041.28 PEUGEOT 2041.53 QUINTON HAZELL QKT1075AF QUINTON HAZELL QKT307AF RYMEC JT8955 SACHS 3000293001 SACHS 3000 348 001 SACHS 3000 349 001 SACHS 3000616001 SACHS 4000 477 001 Schaeffler LuK 623074900 Schaeffler LuK 623 0750 00 SPIDAN 74605 TRIPLE FIVE 212.7347 TRW TCK2852 TRW TCK2858 TTV TCK3453 UNIPART GCK2588AF UNIPART GCK474AF VALEO 801073 VALEO 801094 VALEO 801095 VALEO K280 WESTLAKE WFT020
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe