1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  BMW
  3. « Wróc do  X2 (F39)
  4. « Wróc do  sDrive 18 i
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit BORG & BECK HK7808

Zestaw sprzęgieł Arwit BORG & BECK HK7808

329,90 zł z VAT
268,21 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - HK7808
Numer OEM / Kod producenta - HK7808
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - BORG & BECK
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5055188212108
Kod SKU - AR_HK7808
Informacje o producencie i pochodzeniu części: BORG & BECK Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Zestaw sprzęgieł Arwit BORG & BECK HK7808
Kod produktu - HK7808
Producent - BORG & BECK
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5055188212108
Liczba zębów - 26
Profil piasty - 21.9 x 20
średnica zewnętrzna [mm] - 215
Liczba części [-częściowy] - 3
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
A.P. KT90175 AISIN KERE02 AISIN KE-RE02A ASHIKA 92011047 BLUE PRINT ADR163009 BORG & BECK HK7808 COMLINE ECK196 DACIA 60 01 545 435 DACIA 77 00 102 781 DACIA 77 00 874 780 DACIA 7701473112 DACIA 7701476933 DACIA 7701479194 EXEDY RNK2057 KAISHIN EC024 KAISHIN KN306K KEY PARTS KC7808 MAPA 004215000 MAPA 4215000 MECARM MK9999 MOTAQUIP VCU296 National CK9820 NISSAN 2335700QAA NISSAN 23357BN700 NISSAN 3000100Q2C NISSAN 3000100QA2 NISSAN 3000100QAR NISSAN 3000100QBA NISSAN 3010000QAT NISSAN 3010000QAZ NISSAN 30100BN700 NISSAN 3050200QAA NK 133948 Omnicraft 2278057 Omnicraft HAMJ7L596BRAA QUINTON HAZELL QKT2455AF QUINTON HAZELL QKT2456AF RENAULT 60 01 545 435 RENAULT 77 00 102 781 RENAULT 77 00 870 067 RENAULT 77 00 870 859 RENAULT 77 00 874 780 RENAULT 77 01 041 850 RENAULT 77 01 112 979 RENAULT 7701473112 RENAULT 7701473447 RENAULT 7701473963 RENAULT 7701473964 RENAULT 7701474474 RENAULT 7701475720 RENAULT 7701476257 RENAULT 7701476933 RENAULT 77 01 476 963 RENAULT 7701479194 RENAULT 82 00 121 360 RENAULT 82 00 165 223 RENAULT 82 00 183 704 RENAULT 82 00 327 492 RENAULT 82 00 365 633 RENAULT 82 00 509 419 RYMEC JT7808 SACHS 3000951285 SACHS 3000 951 585 SASIC SCL4341 Schaeffler LuK 622305500 Schaeffler LuK 622 3060 00 TRIPLE FIVE FD011871A0 UNIPART GCK2444AF VALEO 786031 VALEO 826308 VALEO 826309 WESTLAKE WRN008
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe