1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  HYUNDAI
  3. « Wróc do  i30 FASTBACK (PDE, PDEN)
  4. « Wróc do  2.0 N
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit BORG & BECK HK6186

Zestaw sprzęgieł Arwit BORG & BECK HK6186

1570,27 zł z VAT
1276,64 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - HK6186
Numer OEM / Kod producenta - HK6186
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - BORG & BECK
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5055188201157
Kod SKU - AR_HK6186
Informacje o producencie i pochodzeniu części: BORG & BECK Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Zestaw sprzęgieł Arwit BORG & BECK HK6186
Kod produktu - HK6186
Producent - BORG & BECK
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5055188201157
Liczba zębów - 24
Profil piasty - 20.4 x 18.2
średnica zewnętrzna [mm] - 200
Liczba części [-częściowy] - 3
Numery oryginalne (OEM / OE)
A.P. KT6186 ACDelco AC389K ACDelco AC448K ALFA ROMEO 5894979 ALFA ROMEO 5895357 ALFA ROMEO 71736572 BORG & BECK HK6186 EURO CAR PARTS 641510100 EURO CAR PARTS 641510250 FIAT 5893958 FIAT 5894979 MECARM MK9022 National CK9326 NK 131003 NK 131007 QUINTON HAZELL QKT1283AF SACHS 3000056002 SACHS 3000338001 SACHS 3000779001 SACHS 4000890001 Schaeffler LuK 618 0139 06 Schaeffler LuK 620118200 Schaeffler LuK 620 118 300 Schaeffler LuK 620194000 TRISCAN 8550620118200 TRISCAN 8550620118260 UNIPART GCK2477AF UNIPART GCK971AF VALEO 006777 VALEO 801834 VALEO 899057
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe