Zestaw sprzęgieł Arwit BLUE PRINT ADV1830146
W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.
BLUE PRINT – części zamienne do aut azjatyckich i europejskich
BLUE PRINT to marka należąca do grupy Bilstein Group (obok FEBI i SWAG). Specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości części zamiennych przeznaczonych głównie do samochodów azjatyckich (Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Hyundai, Kia), ale również wielu modeli europejskich. Marka jest znana z precyzyjnego dopasowania oraz jakości porównywalnej z oryginałem (OE).
Dlaczego warto wybrać BLUE PRINT?
-
ponad 23 000 referencji – od filtrów, przez hamulce, aż po elementy układu kierowniczego i zawieszenia,
-
specjalizacja w autach azjatyckich, ale szeroka kompatybilność z samochodami europejskimi,
-
wysoka jakość potwierdzona certyfikatami i zgodnością z normami OEM,
-
dostępność części do silnika, układu napędowego i elektroniki.
Asortyment BLUE PRINT
-
filtry oleju, powietrza, paliwa i kabinowe,
-
zestawy rozrządu z paskami i napinaczami,
-
klocki i tarcze hamulcowe,
-
elementy układu kierowniczego i zawieszenia,
-
czujniki i elementy elektryczne.
BLUE PRINT w Arwit.pl
W naszym sklepie znajdziesz szeroki wybór części BLUE PRINT, szczególnie polecanych do samochodów japońskich i koreańskich. Oferujemy:
-
szybkie dopasowanie do popularnych modeli Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Hyundai i Kia,
-
gwarancję oryginalnego pochodzenia i wysokiej jakości,
-
szybką wysyłkę w Polsce oraz odbiór osobisty w punkcie Arwit Auto Części – Mierzyn k. Szczecina.