Zestaw sprzęgieł Arwit ASHIKA 92-05-541
W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.
ASHIKA – części zamienne do aut azjatyckich i europejskich
ASHIKA to włoska marka części samochodowych, specjalizująca się w dostarczaniu zamienników do samochodów azjatyckich (Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Hyundai, Kia) oraz wielu modeli europejskich. Firma działa od lat 80. i należy do koncernu Japanparts Group. Produkty ASHIKA łączą w sobie dobrą jakość i konkurencyjną cenę, dzięki czemu są chętnie wybierane przez kierowców w całej Europie.
Dlaczego warto wybrać części ASHIKA?
-
specjalizacja w autach azjatyckich,
-
szeroka oferta – filtry, hamulce, zawieszenie, sprzęgła, paski rozrządu i elementy silnika,
-
jakość zgodna z normami OEM,
-
korzystny stosunek jakości do ceny.
Asortyment ASHIKA
-
filtry oleju, powietrza, paliwa i kabinowe,
-
klocki i tarcze hamulcowe,
-
sprzęgła i zestawy rozrządu,
-
elementy zawieszenia i układu kierowniczego,
-
części silnikowe i elektryczne.
ASHIKA w Arwit.pl
W sklepie Arwit Auto Części znajdziesz bogatą ofertę części ASHIKA, szczególnie polecanych do aut japońskich i koreańskich:
-
szybka wysyłka na terenie Polski,
-
odbiór osobisty w punkcie Mierzyn k. Szczecina,
-
gwarancja oryginalnego pochodzenia i atrakcyjne ceny.