1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MAN
  3. « Wróc do  TGA
  4. « Wróc do  28.310
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Zestaw sprzęgieł
  8. Zestaw sprzęgieł Arwit AISIN SWN-002R

Zestaw sprzęgieł Arwit AISIN SWN-002R

1639,20 zł z VAT
1332,68 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Towar dostępny ( 1 )
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - AISSWN-002R
Numer OEM / Kod producenta - AISSWN-002R
Kategoria produktu - Zestaw sprzęgieł Arwit
Producent / Marka części - AISIN
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5411450744928
Kod SKU - AR_AISSWN-002R
Informacje o producencie i pochodzeniu części: AISIN Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Zestaw sprzęgieł Arwit AISIN SWN-002R
Kod produktu - AISSWN-002R
Producent - AISIN
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5411450744928
Liczba zębów - 21
Średnica [mm] - 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 - Wymiar odbiegający od oryginału
Specyfikacja - SMF conversion
Specyfikacja - without bearing
Numery oryginalne (OEM / OE)
AISIN SWN-002R BORG & BECK HKF1064 COMLINE ECK431F HERTH+BUSS JAKOPARTS J2011003 LUCAS LKCA690029F MAPA 006228729 MECARM MK40019 National CK10094F NPS N200N208 OPEN PARTS CLK9267.04 RYMEC SF1081 VALEO 835077 WESTLAKE WRN029F
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe