1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MERCEDES-BENZ
  3. « Wróc do  KLASA S (W222, V222, X222)
  4. « Wróc do  S 350 BlueTEC 4-matic (222.133)
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Tarcza sprzęgła
  8. Tarcza sprzęgła TRUCKTEC AUTOMOTIVE 01.23.139

Tarcza sprzęgła TRUCKTEC AUTOMOTIVE 01.23.139

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 01.23.139 TRUCKTEC
Numer OEM / Kod producenta - 01.23.139 TRUCKTEC
Kategoria produktu - Tarcza sprzęgła
Producent / Marka części - TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod SKU - AR_01.23.139 TRUCKTEC
Informacje o producencie i pochodzeniu części: TRUCKTEC AUTOMOTIVE Trucktec Automotive GmbH Adres: Katharina-Loth-Str 2, 66386 St. Ingbert Kraj: Brak danych E-mail: info@trucktec.de Tel: +49 68 94 / 92 69
Tarcza sprzęgła TRUCKTEC AUTOMOTIVE 01.23.139
Kod produktu - 01.23.139 TRUCKTEC
Producent - TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
dla numeru OE - 1862 519 240
Średnica [mm] - 430
Numery oryginalne (OEM / OE)
DT Spare Parts 4.62791 DT Spare Parts 4.65025 DT Spare Parts 4.65026 FEBI BILSTEIN 105028 KAWE 4518 MERCEDES-BENZ 015 250 7103 MERCEDES-BENZ 015 250 7203 MERCEDES-BENZ 015 250 7303 MERCEDES-BENZ 015 250 7503 MERCEDES-BENZ 015 250 7603 MERCEDES-BENZ 015 250 7703 MERCEDES-BENZ 018 250 2203 MERCEDES-BENZ 018 250 2303 MERCEDES-BENZ 018 250 2403 MERCEDES-BENZ 018 250 2503 MERCEDES-BENZ 018 250 7103 MERCEDES-BENZ 019 250 5403 MERCEDES-BENZ 019 250 5703 MERCEDES-BENZ 019 250 6003 MERCEDES-BENZ 020 250 1503 MERCEDES-BENZ A015 250 7103 MERCEDES-BENZ A015 250 7203 MERCEDES-BENZ A015 250 7303 MERCEDES-BENZ A015 250 7503 MERCEDES-BENZ A015 250 7603 MERCEDES-BENZ A015 250 7703 MERCEDES-BENZ A018 250 2203 MERCEDES-BENZ A018 250 2303 MERCEDES-BENZ A018 250 2403 MERCEDES-BENZ A018 250 2503 MERCEDES-BENZ A018 250 7103 MERCEDES-BENZ A019 250 5403 MERCEDES-BENZ A019 250 5703 MERCEDES-BENZ A019 250 6003 MERCEDES-BENZ A020 250 1503 MEYLE 037 430 1800 SACHS 1862 519 034 SACHS 1862 519 139 SACHS 1862 519 240 SACHS 1878 006 101 SACHS 1878 634 024 SCHAEFFLER GRUPPE 343 0136 10 Schaeffler LuK 343 0067 10 Schaeffler LuK 343 0067 20 ST-TEMPLIN 08.270.1000.640 VALEO 807510 VALEO 807526
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe