1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  DAF
  3. « Wróc do  CF
  4. « Wróc do  FAT 330
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Tarcza sprzęgła
  8. Tarcza sprzęgła TOPRAN 111 819

Tarcza sprzęgła TOPRAN 111 819

199,38 zł z VAT
162,10 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 111819546 TOPRAN
Numer OEM / Kod producenta - 111819546 TOPRAN
Kategoria produktu - Tarcza sprzęgła
Producent / Marka części - TOPRAN
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod SKU - AR_111819546 TOPRAN
Informacje o producencie i pochodzeniu części: TOPRAN Hans Pries GmbH & Co. KG Adres: Im Lekkerland 1, 27777 Ganderkesee Kraj: Brak danych E-mail: topran@pries.de Tel: +49-4222-9218-0
Tarcza sprzęgła TOPRAN 111 819
Kod produktu - 111819546 TOPRAN
Producent - TOPRAN
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
Liczba zębów - 28
średnica zewnętrzna [mm] - 218
Nowa część -
niewymagany zwrot starej części -
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
AUDI 036 141 032H BLUE PRINT ADV183056 Borsehung B10916 Borsehung B19252 CLUTCHNUS SMR207 hajus Autoteile 1411057 HOLA CHD002 ITN 22-CD-0468 ITN 22-CK-0080 KAGER 15-5531 KAMOKA DC073 KAMOKA DC186 KAMOKA KC198 LUCAS LKCA600115 LUCAS ENGINE DRIVE LKCA600115 LYNXAUTO CL-1079 MECARM MD5127 MECARM MD5262 MILES GE09016 MTR 12129311 NEXUS F1A040NX Omnicraft 2277974 OPEN PARTS CLK9172.03 OSSCA 17451 Oyodo 10S9026-OYO PATRON PCE0019 RIDEX 479C0234 RIDEX 262C0067 SACHS 1878 059 832 Schaeffler LuK 322 0353 10 Schaeffler LuK 322 0332 20 Schaeffler LuK 622 3336 00 Schaeffler LuK 622 3336 21 Schaeffler LuK 322 0391 10 SEAT 036 141 032H SKODA 036 141 032H Stark SKCK-0100235 TRIALLI FR 1818 TRIALLI FR 1814 vika 31411389301 vika 31778701 vika K11777401 vika 31411674801 VW 036 141 032H WESTLAKE WVW115 WXQP 321929 ZEKKERT KS-1073
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe