1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  3. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  4. « Wróc do  Sprzęgło
  5. « Wróc do  Tarcza sprzęgła
  6. Tarcza sprzęgła SCHAEFFLER LUK 340 0016 10

Tarcza sprzęgła SCHAEFFLER LUK 340 0016 10

1133,52 zł z VAT
921,56 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 340001610 LUK
Numer OEM / Kod producenta - 340001610 LUK
Kategoria produktu - Tarcza sprzęgła
Producent / Marka części - SCHAEFFLER LUK
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 4005108367006
Kod SKU - AR_340001610 LUK
Informacje o producencie i pochodzeniu części: SCHAEFFLER LUK Schaeffler Automotive AftermarketGmbH & Co. KG Adres: De-Saint-Exupéry-Straße 8, 60549 Frankfurt am Main Kraj: niemcy E-mail: aftermarket.de@schaeffler.com Tel: +4969271350
Tarcza sprzęgła SCHAEFFLER LUK 340 0016 10
Kod produktu - 340001610 LUK
Producent - SCHAEFFLER LUK
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4005108367006
Liczba zębów - 10
Średnica [mm] - 395
Techniczny numer informacyjny - TZFV
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
AUWÄRTER 110.100.04 AUWÄRTER 11010004 ERF 81.30301.0433 ERF 81303010433 MAN 51.30301-0006 MAN 51303010006 MAN 81.30301-0378 MAN 81303010378 MAN 81.30301-0379 MAN 81303010379 MAN 81.30301-0433 MAN 81303010433 MAN 81.30301-0480 MAN 81303010480 MAN 81.30301-0481 MAN 81303010481 MAN 81.30301-0516 MAN 81303010516 MAN 81.30301-0517 MAN 81303010517 MAN 81.30301-0524 MAN 81303010524 MAN 81.30301-0557 MAN 81303010557 MAN 81.30301-0558 MAN 81303010558 MAN 81.30301-0580 MAN 81303010580 MAN 81.30301-0587 MAN 81303010587 MAN 81.30301-0601 MAN 81303010601 MAN 81.30301-0615 MAN 81303010615 MAN 81.30301-0757 MAN 81303010757 MAN 81.30301-0771 MAN 81303010771 MAN 81.30301-0772 MAN 81303010772 MAN 81.30301-9378 MAN 81303019378 MAN 81.30301-9379 MAN 81303019379 MAN 81.30301-9481 MAN 81303019481 MAN 81.30301-9516 MAN 81303019516 MAN 81.30301-9557 MAN 81303019557 MAN 81.30301-9615 MAN 81303019615 NEOPLAN 110.100.04 NEOPLAN 11010004 SACHS 1862 506 101 SACHS 1862506101 SACHS 1862 506 131 SACHS 1862506131 SACHS 1878 000 209 SACHS 1878000209 SACHS 1878 001 206 SACHS 1878001206 SACHS 1878 001 476 SACHS 1878001476 SACHS 1878 001 868 SACHS 1878001868 SACHS 1878 002 945 SACHS 1878002945 SACHS 1878 003 704 SACHS 1878003704 SACHS 1878 005 116 SACHS 1878005116 SACHS 1878 006 713 SACHS 1878006713 SACHS 1878 007 726 SACHS 1878007726 SACHS 1878 008 871 SACHS 1878008871 SACHS 1878 009 437 SACHS 1878009437 SACHS 1878 009 438 SACHS 1878009438 SACHS 1878 046 601 SACHS 1878046601 SACHS 1878 046 602 SACHS 1878046602 SACHS 1878 046 603 SACHS 1878046603 SACHS 1878 046 631 SACHS 1878046631 Schaeffler LuK 3 040 L27 00 Schaeffler LuK 3040L2700 TAM 5654556
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe