1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  MAN
  3. « Wróc do  F90
  4. « Wróc do  33.322 DF
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Tarcza sprzęgła
  8. Tarcza sprzęgła SCHAEFFLER LUK 324 0219 10

Tarcza sprzęgła SCHAEFFLER LUK 324 0219 10

199,01 zł z VAT
161,80 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Towar dostępny ( >5 )
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 324 0219 10
Numer OEM / Kod producenta - 324 0219 10
Kategoria produktu - Tarcza sprzęgła
Producent / Marka części - SCHAEFFLER LUK
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 4005108123022
Kod SKU - AR_324 0219 10
Informacje o producencie i pochodzeniu części: SCHAEFFLER LUK Schaeffler Automotive AftermarketGmbH & Co. KG Adres: De-Saint-Exupéry-Straße 8, 60549 Frankfurt am Main Kraj: niemcy E-mail: aftermarket.de@schaeffler.com Tel: +4969271350
Tarcza sprzęgła SCHAEFFLER LUK 324 0219 10
Kod produktu - 324 0219 10
Producent - SCHAEFFLER LUK
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4005108123022
Liczba zębów - 23
Średnica [mm] - 240
Techniczny numer informacyjny - USF
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
AUDI 078 141 031 C AUDI 078141031C AUDI 078 141 031 N AUDI 078141031N AUDI 078 141 031 NX AUDI 078141031NX AUDI 078 141 032 A AUDI 078141032A SACHS 1864 528 441 SACHS 1864528441 Schaeffler LuK H-03024-0222-00 Schaeffler LuK H03024022200 Schaeffler LuK L-03024-0740-03 Schaeffler LuK L03024074003 Schaeffler LuK L-03024-0740-05 Schaeffler LuK L03024074005 Schaeffler LuK L-03H24-0740-05 Schaeffler LuK L03H24074005 SKODA 078 141 031 N SKODA 078141031N TRIPLE FIVE 3 024 740 03 TRIPLE FIVE 302474003 TRIPLE FIVE 3 024 740 05 TRIPLE FIVE 302474005 TRIPLE FIVE 3 H24 740 05 TRIPLE FIVE 3H2474005 TRIPLE FIVE L-03024-0740-03 TRIPLE FIVE L03024074003 TRIPLE FIVE L-03024-0740-05 TRIPLE FIVE L03024074005 TRIPLE FIVE L-03H24-0740-05 TRIPLE FIVE L03H24074005 VW 058 141 031 KX VW 058141031KX VW 078 141 031 C VW 078141031C VW 078 141 031 N VW 078141031N VW 078 141 031 NV VW 078141031NV VW 078 141 031 NX VW 078141031NX VW 078 141 032 A VW 078141032A
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe