1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  3. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  4. « Wróc do  Sprzęgło
  5. « Wróc do  Tarcza sprzęgła
  6. Tarcza sprzęgła SACHS 1878 002 732

Tarcza sprzęgła SACHS 1878 002 732

1365,13 zł z VAT
1109,86 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 1878 002 732:009
Numer OEM / Kod producenta - 1878 002 732:009
Kategoria produktu - Tarcza sprzęgła
Producent / Marka części - SACHS
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 4013872494347
Kod SKU - AR_1878 002 732:009
Informacje o producencie i pochodzeniu części: SACHS SACHSZF Friedrichshafen AG, ZF Aftermarket Adres: Obere Weiden 12, 97424 Schweinfurt Kraj: niemcy E-mail: info.zf-aftermarket@zf.com Tel: 4997247560
Tarcza sprzęgła SACHS 1878 002 732
Kod produktu - 1878 002 732:009
Producent - SACHS
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4013872494347
Liczba zębów - 18
Profil piasty - 45x50-18N
Średnica [mm] - 430
Parametr - 430WGTZ
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
DÖNMEZ IP 020 732 KAWE 4519 MERCEDES-BENZ 015 250 98 03 MERCEDES-BENZ 015 250 99 03 MERCEDES-BENZ 016 250 00 03 MERCEDES-BENZ 016 250 01 03 MERCEDES-BENZ 016 250 03 03 MERCEDES-BENZ 016 250 04 03 MERCEDES-BENZ 016 250 05 03 MERCEDES-BENZ 017 250 67 03 MERCEDES-BENZ 017 250 68 03 MERCEDES-BENZ 017 250 69 03 MERCEDES-BENZ 019 250 55 03 MERCEDES-BENZ 019 250 58 03 MERCEDES-BENZ 020 250 19 03 MERCEDES-BENZ 020 250 44 03 MERCEDES-BENZ 020 250 46 03 MERCEDES-BENZ 020 250 89 03 MERCEDES-BENZ 021 250 37 03 MERCEDES-BENZ 021 250 38 03 MERCEDES-BENZ 021 250 78 03 MERCEDES-BENZ 021 250 88 03 MERCEDES-BENZ 021 250 89 03 MERCEDES-BENZ 021 250 92 03 MERCEDES-BENZ 021 250 93 03 MERCEDES-BENZ 025 250 44 03 MERCEDES-BENZ 025 250 45 03 MERCEDES-BENZ 025 250 46 03 MERCEDES-BENZ 025 250 47 03 MERCEDES-BENZ 026 250 11 03 MERCEDES-BENZ 026 250 12 03 MERCEDES-BENZ A 015 250 98 03 MERCEDES-BENZ A 015 250 99 03 MERCEDES-BENZ A 016 250 00 03 MERCEDES-BENZ A 016 250 01 03 MERCEDES-BENZ A 016 250 03 03 MERCEDES-BENZ A 016 250 04 03 MERCEDES-BENZ A 016 250 05 03 MERCEDES-BENZ A 017 250 67 03 MERCEDES-BENZ A 017 250 68 03 MERCEDES-BENZ A 017 250 69 03 MERCEDES-BENZ A 019 250 55 03 MERCEDES-BENZ A 019 250 58 03 MERCEDES-BENZ A 020 250 19 03 MERCEDES-BENZ A 020 250 44 03 MERCEDES-BENZ A 020 250 46 03 MERCEDES-BENZ A 020 250 89 03 MERCEDES-BENZ A 021 250 37 03 MERCEDES-BENZ A 021 250 38 03 MERCEDES-BENZ A 021 250 78 03 MERCEDES-BENZ A 021 250 88 03 MERCEDES-BENZ A 021 250 89 03 MERCEDES-BENZ A 021 250 92 03 MERCEDES-BENZ A 021 250 93 03 MERCEDES-BENZ A 025 250 44 03 MERCEDES-BENZ A 025 250 45 03 MERCEDES-BENZ A 025 250 46 03 MERCEDES-BENZ A 025 250 47 03 MERCEDES-BENZ A 026 250 11 03 MERCEDES-BENZ A 026 250 12 03 SACHS 32 3400 000 730 SACHS 49 1878 000 358 SACHS 49 1878 001 261 SACHS 49 1878 002 311 SACHS 49 1878 002 530 SACHS 49 1878 002 531 SACHS 49 1878 002 532 SACHS 49 1878 002 732 SACHS 49 1878 006 254 SACHS 49 1878 006 491 SACHS 49 1878 006 734 SACHS 49 1878 006 735 SACHS 49 1878 006 736 SACHS 49 1878 006 737 SACHS 49 1878 007 165 SACHS 49 1878 007 166
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe