1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  VW
  3. « Wróc do  GOLF IV Cabriolet (1E7)
  4. « Wróc do  1.9 TDI
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Tarcza sprzęgła
  8. Tarcza sprzęgła JAPKO 80515

Tarcza sprzęgła JAPKO 80515

181,28 zł z VAT
147,38 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 80515 JAPKO
Numer OEM / Kod producenta - 80515 JAPKO
Kategoria produktu - Tarcza sprzęgła
Producent / Marka części - JAPKO
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 8033001620467
Kod SKU - AR_80515 JAPKO
Informacje o producencie i pochodzeniu części: JAPKO JAPKO Adres: Via della Meccanica 1A, 37139 Verona Kraj: Brak danych E-mail: info@japko.it Tel: +39 045 8517711
Tarcza sprzęgła JAPKO 80515
Kod produktu - 80515 JAPKO
Producent - JAPKO
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8033001620467
Liczba zębów - 20
Profil piasty - 24
Średnica [mm] - 200
Średnica wewnętrzna [mm] - 130
Średnica otworu centrującego [mm] - 22
Numery oryginalne (OEM / OE)
AISIN DM-016 ASHIKA 80515 BLUE PRINT ADM53129 DAIKIN MBD006U EXEDY MBD006U HERTH+BUSS JAKOPARTS J2205015 JAPANPARTS DF-515 MITSUBISHI MD714707 MITSUBISHI MD719548 MITSUBISHI MD720345 MITSUBISHI MD726558 MITSUBISHI MD771329 NIPPARTS J2205015 NK 113005 NK 113008 SACHS 1862 898 002 SACHS 1862 905 002 Schaeffler LuK 320 0030 10 Schaeffler LuK 320 0030 60 Schaeffler LuK 320 0167 60 STELLOX 07-00067-SX VALEO 803230
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe