1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  3. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  4. « Wróc do  Sprzęgło
  5. « Wróc do  Tarcza sprzęgła
  6. Tarcza sprzęgła EXEDY MBD081U

Tarcza sprzęgła EXEDY MBD081U

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - MBD081U.
Numer OEM / Kod producenta - MBD081U.
Kategoria produktu - Tarcza sprzęgła
Producent / Marka części - EXEDY
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod SKU - AR_MBD081U.
Informacje o producencie i pochodzeniu części: EXEDY Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Tarcza sprzęgła EXEDY MBD081U
Kod produktu - MBD081U.
Producent - EXEDY
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
Liczba zębów - 20
Średnica wewnętrzna [mm] - 150
średnica zewnętrzna [mm] - 225
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
MITSUBISHI MD723404 MITSUBISHI MD724297 MITSUBISHI MD725701 MITSUBISHI MD725933 MITSUBISHI MD728701 MITSUBISHI MD730819 MITSUBISHI MD732163 MITSUBISHI MD732298 MITSUBISHI MD733114 MITSUBISHI MD733328 MITSUBISHI MD733435 MITSUBISHI MD735194 MITSUBISHI MD735647 MITSUBISHI MD741289 MITSUBISHI MD741290 MITSUBISHI MD741736 MITSUBISHI MD744097 MITSUBISHI MD744788 MITSUBISHI MD745934 MITSUBISHI MD745935 MITSUBISHI MD746078 MITSUBISHI MD746411 MITSUBISHI MD747749 MITSUBISHI MD748042 MITSUBISHI MD748384 MITSUBISHI MD748385 MITSUBISHI MD748499 MITSUBISHI MD749297 MITSUBISHI MD770839 MITSUBISHI MN168051 MITSUBISHI MR446226 MITSUBISHI MR453553 MITSUBISHI MR534355
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe