1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  VW
  3. « Wróc do  GOLF VII Van (5G1)
  4. « Wróc do  2.0 TDi 4motion
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Tarcza sprzęgła
  8. Tarcza sprzęgła DT SPARE PARTS 3.40030

Tarcza sprzęgła DT SPARE PARTS 3.40030

585,98 zł z VAT
476,41 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 3.40030
Numer OEM / Kod producenta - 3.40030
Kategoria produktu - Tarcza sprzęgła
Producent / Marka części - DT SPARE PARTS
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 04057795698185
Kod SKU - AR_3.40030
Informacje o producencie i pochodzeniu części: DT SPARE PARTS DIESEL TECHNIC SE Adres: Wehrmannsdamm 5 9, 27245 Kirchdorf Kraj: Brak danych E-mail: customerservice@dieseltechnic.com Tel: +49 (0)4273 89-0
Tarcza sprzęgła DT SPARE PARTS 3.40030
Kod produktu - 3.40030
Producent - DT SPARE PARTS
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 04057795698185
Liczba zębów - 10
Profil piasty - 1.3/4" (44,45mm)
Średnica [mm] - 395
Gwarancja - 2 lata gwarancji
Ciężar netto [g] - 6087
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
AUGER 101262 AUGER 73638 DÖNMEZ 060131 DÖNMEZ 101 131 DÖNMEZ 139131 DT Spare Parts DT3.40030 ERF 81.30301.0433 FEBI BILSTEIN 105060 FEBI BILSTEIN 105121 KAWE 4508 KAWE 4508 M.I. KM Germany 069 0944 KM Germany 069 2378 LEMFÖRDER 1862 506 131 LEMFÖRDER 1862506131AT LEMFÖRDER 1878 006 713 LEMFÖRDER 1878 007 726 LEMFÖRDER 1878 046 631 LEMFÖRDER 1878 046 631AT MAN 51.30301.0006 MAN 81.30301.0378 MAN 81.30301.0379 MAN 81.30301.0433 MAN 81.30301.0480 MAN 81.30301.0481 MAN 81.30301.0516 MAN 81.30301.0517 MAN 81.30301.0524 MAN 81.30301.0557 MAN 81.30301.0558 MAN 81.30301.0580 MAN 81.30301.0587 MAN 81.30301.0601 MAN 81.30301.0615 MAN 81.30301.9378 MAN 81.30301.9379 MAN 81.30301.9481 MAN 81.30301.9516 MAN 81.30301.9557 MAN 81.30301.9558 MERCEDES-BENZ 001 101 0004 MERCEDES-BENZ A001 101 0004 NEOPLAN 0110.100.04 PE Automotive 080.160-00A SAMPA 022.079 SAMPA 022.079-01 SAMPA 026.016 Schaeffler FAG 340 0016 10 Schaeffler FAG 340 0016 20 Schaeffler FAG 340 0057 20 Schaeffler FAG 640 3001 00 Schaeffler FAG 640 3035 33 Schaeffler FAG 640 3045 00 Schaeffler FAG 640 3050 00 Schaeffler FAG 640 3071 00 Schaeffler FAG 640 3130 09 Schaeffler FAG 640 3130 33 Schaeffler LuK 340 0016 20 STEYR 813.03.01.0378 ST-TEMPLIN 08.270.1000.771 TAM 5654556 TRUCKTEC AUTOMOTIVE 05.23.119 VALEO 81.30301.0580
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe