1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  FORD
  3. « Wróc do  KUGA III (DFK)
  4. « Wróc do  2.0 EcoBlue 4x4
  5. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  6. « Wróc do  Sprzęgło
  7. « Wróc do  Tarcza sprzęgła
  8. Tarcza sprzęgła DT SPARE PARTS 2.30395

Tarcza sprzęgła DT SPARE PARTS 2.30395

475,10 zł z VAT
386,26 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - 2.30395
Numer OEM / Kod producenta - 2.30395
Kategoria produktu - Tarcza sprzęgła
Producent / Marka części - DT SPARE PARTS
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 04057795454071
Kod SKU - AR_2.30395
Informacje o producencie i pochodzeniu części: DT SPARE PARTS DIESEL TECHNIC SE Adres: Wehrmannsdamm 5 9, 27245 Kirchdorf Kraj: Brak danych E-mail: customerservice@dieseltechnic.com Tel: +49 (0)4273 89-0
Tarcza sprzęgła DT SPARE PARTS 2.30395
Kod produktu - 2.30395
Producent - DT SPARE PARTS
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 04057795454071
dla numeru OE - 8172732
Liczba zębów - 8
Profil piasty - 79mm
Średnica [mm] - 400
Gwarancja - 2 lata gwarancji
Ciężar netto [g] - 6950
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
AUGER 76880 DÖNMEZ 090 635 DÖNMEZ 091 635 DT Spare Parts DT2.30395 FEBI BILSTEIN 105068 KAWE 4624 KM Germany 069 0983 LEMFÖRDER 1878 000 635 SAMPA 033.153 SAMPA 033.153-01 ST-TEMPLIN 08.270.1000.505 TRUCKTEC AUTOMOTIVE 03.23.108 TRUCKTEC AUTOMOTIVE 03.23.130 VALEO 20366592 VALEO 8172732 VOLVO 20366592 VOLVO 20366595 VOLVO 8172732 VOLVO 85000245
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe