1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  3. « Wróc do  Części samochodowe online – sklep ARWIT Szczecin, Mierzyn
  4. « Wróc do  Sprzęgło
  5. « Wróc do  Tarcza sprzęgła
  6. Tarcza sprzęgła AISIN DM-043

Tarcza sprzęgła AISIN DM-043

177,78 zł z VAT
144,54 zł netto
Dostawa części samochodowych
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł darmowa od 299 zł
Odbiór osobisty w Mierzynie - 0,00 zł
Numer katalogowy produktu (kod produktu) - D1624230
Numer OEM / Kod producenta - D1624230
Kategoria produktu - Tarcza sprzęgła
Producent / Marka części - AISIN
Jednostka sprzedaży (szt./komplet) - SZT
Kod EAN - 5411450621380
Kod SKU - AR_D1624230
Informacje o producencie i pochodzeniu części: AISIN Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Tarcza sprzęgła AISIN DM-043
Kod produktu - D1624230
Producent - AISIN
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5411450621380
Liczba zębów - 20
Profil piasty - 22.35
Średnica wewnętrzna [mm] - 140
średnica zewnętrzna [mm] - 215
Zamienniki – odpowiedniki
Wczytywanie...
Numery oryginalne (OEM / OE)
AISIN DM-043 AISIN DM-908 ASHIKA 80-05-501 ASHIKA 80-05-502 ASHIKA 80-05-516 BLUE PRINT ADC43130 BLUE PRINT ADK83113 EXEDY MBD005U EXEDY MBD072U HERTH+BUSS JAKOPARTS J2205025 JAPANPARTS DF-501 JAPANPARTS DF-516 JAPKO 80501 JAPKO 80502 JAPKO 80516 KAWE 931845 KOIVUNEN OY 018-MBD005 MITSUBISHI MD721401 MITSUBISHI MD735646 MITSUBISHI MD748263 MITSUBISHI MD771221 MITSUBISHI MD771230 MITSUBISHI MD771457 MITSUBISHI MD771458 MITSUBISHI MD771554 MITSUBISHI MD802105 MITSUBISHI MD802106 NPS M220I03 NPS S220I15 PROTON MD721401 PROTON MD735646 SACHS 186 2897 002 Schaeffler LuK 322 0119 10 Schaeffler LuK 322 0312 60 STELLOX 07-00053-SX STELLOX 07-00262-SX VALEO 828272
Zastosowanie – do jakich aut pasuje
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawartość zestawu / elementy w komplecie
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie i oceny klientów ARWIT
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe