1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  A4 B8 (8K2)
  4. « Wróc do  2.0 TDI
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Filtr
  7. « Wróc do  Filtr powietrza silnika
  8. Filtr powietrza silnika UFI 30.077.00

Filtr powietrza silnika UFI 30.077.00

35,25 zł z VAT
28,66 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Towar dostępny ( >5 )
Kod produktu - 366 729 H
Kod producenta - 366 729 H
Kategoria - Filtr powietrza silnika
Producent - UFI
Jednostki - SZT
Kod EAN - 8003453100220
Kod SKU - AR_366 729 H
Informacje o producencie: UFI Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Filtr powietrza silnika UFI 30.077.00
Kod produktu - 366 729 H
Producent - UFI
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8003453100220
Długość [mm] - 364
Szerokość [mm] - 185
Wysokość [mm] - 50
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Zamienniki
Wczytywanie...
Numery OE
A.L. FILTER ALA8428 ALCO FILTER MD9422 BALDWIN PA4111 BECK/ARNLEY 0421595 BOSCH 0986AF2103 BOSCH 1457433714 BOSCH L313 BOSCH 1457433804 BOSCH S3714 CHAMP AF7935 CHAMPION U562 CLEAN FILTERS MA1061 COOPERS AG1281 CoopersFiaam PA7216 CROSLAND FILTERS 8116 FEBI BILSTEIN 14056 FILTRON AP149/1 FRAM CA5827 FRAM CA8602 HENGST FILTER E301L KNECHT LX684 KRAFT AUTOMOTIVE 1710080 MANN-FILTER C37153 MECAFILTER ELP3781 MECAFILTER ELP3713 MOTAQUIP VFA831 P.B.R. AI5172 PURFLUX A379 PUROLATOR A27766 PUROLATOR A35267 QUINTON HAZELL WA6333 SOFIMA S 3077 A TECNOCAR A146 UNICO FILTER AE3650 UNIPART GFE2448 VAG 1J0129620 WIX FILTERS 42472
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Zadania filtra powietrza silnika

Filtr powietrza silnika zapobiega uszkodzeniom jednostki napędowej przez niedopuszczanie do niej pyłów znajdujących się w zasysanym powietrzu. Filtrowanie powietrza jest wyjątkowo ważne, ponieważ większość drobin unoszących się z wierzchnich warstw jezdni oraz pyłów przemysłowych skupiona jest na wysokości pół metra nad gruntem, czyli mniej więcej na tej samej wysokości na jakiej znajdują się w samochodzie otwory do zasysania powietrza. Nieefektywna filtracja prowadzi do dostania się pyłu do oleju co może być przyczyną zużycia się pierścieni tłokowych, gładzi cylindrowej, czy łożysk turbosprężarki.

Budowa systemu filtracji powietrza

Najprostsze systemy filtracji powietrza składają się z przewodu rurowego z wlotem powietrza prowadzącego do obudowy z filtrem, za którym znajduje się przewód odprowadzający oczyszczone powietrze oraz przepływomierz. Filtry dobrej jakości stosowane w samochodach osobowych potrafią wyłapać 99, 8 procent zanieczyszczeń a w pojazdach użytkowych nawet 99,95 procent. Jako materiał filtracyjny najczęściej stosuje się papier, papier z włókniną oraz włókninę zrobioną z tworzywa sztucznego na przykład poliestru. Rzadziej wykorzystuje się mającą dużą zdolność pochłaniania pyłów włókninę nasączoną olejem. Cechami na jakie zwraca się uwagę w przypadku materiałów filtracyjnych są: grubość, przepuszczalność powietrza, grubość włókien, odporność na przebicie. Właściwości filtrujące papieru lub włókniny filtrującej jest są zwiększone przez złożenie ich w plisy. Wynika to stąd, iż podpierają się one wzajemnie oraz wykazują mniejsze tendencje do sklejania. Ich żywotność przedłuża się przez zastosowanie włókniny o różnej gęstości włókien. Ściślej zbite włókna znajdują się po stronie czystego powietrza. Dzięki temu możliwe jest stopniowe i selektywne odseparowanie drobinek brudu. Tego rodzaju wkłady filtracyjne oczyszczają powietrze o pięćdziesiąt procent lepiej od filtrów wykonanych z celulozowego papieru.

Projekt obudowy filtra powietrza jest sporządzany tak aby można było bezproblemowo wymienić wkład. Ponadto obudowa filtra jest szczelna aby w jej wnętrzu odbywał się jednostajny przepływ powietrza oraz aby do środka nie dostawała się woda. Aby zabezpieczyć przed nią silnik, pod filtrem umiejscawia się dodatkowe separatory.

Wymiana filtra powietrza

W zależności od modelu auta filtr powietrza wymieniany jest między piętnastoma a trzydziestoma tysiącami przejechanych kilometrów. Jednak w zależności od jego jakości oraz od warunków w jakich pracuje konieczne może być jego wcześniejsze wymienienie. W przypadku samochodów mocno eksploatowanych powinno to mieć miejsce co około dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów natomiast kiedy auto jest rzadko wykorzystywane co dwa – trzy lata, ponieważ po takim okresie filtr zaczyna się kruszyć.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe