1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  3. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  4. « Wróc do  Filtr
  5. « Wróc do  Filtr powietrza silnika
  6. Filtr powietrza silnika TECNECO FILTERS AR193

Filtr powietrza silnika TECNECO FILTERS AR193

20,18 zł z VAT
16,41 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - AR193
Kod producenta - AR193
Kategoria - Filtr powietrza silnika
Producent - TECNECO FILTERS
Jednostki - SZT
Kod EAN - 8020325000716
Kod SKU - AR_AR193
Informacje o producencie: TECNECO FILTERS Adres: / Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Filtr powietrza silnika TECNECO FILTERS AR193
Kod produktu - AR193
Producent - TECNECO FILTERS
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8020325000716
Wysokość [mm] - 60
Kształt - okrągły
Średnica wewnętrzna [mm] - 224
średnica zewnętrzna [mm] - 274
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Numery OE
AC PC641 AC 01EFA013 AC PC164 AC 01EFA052 CITROËN 95559627 CITROËN 75524148C CITROËN 75524148 CITROËN 95558218 CITROËN 95555218 FILTRON AR201 FORD 860X9601AA FORD 5006225 FORD 5004885 FORD 5015476 FORD 0464619 FORD 11464619 FORD 5001102 FORD 5011876 FORD A740X9601AA FORD 5012631 FORD A840X9601ARA FORD A830X9601DBA GENERAL MOTORS 9974113 GUELDNER AG457 MANN-FILTER C 2852/5 SAAB 728216 SKODA C115946205 SKODA C115946505 SKODA 007045248 SKODA 115946204 SKODA 115946205 SKODA 115946204S SKODA 7045248 SKODA 115946205S SKODA 115946202 TECNECO FILTERS AR193 VAG 052126620A VAG 030129620A VAG 551129620C VAG 052129620A VAUXHALL 9974113 VW 032129620 VW C115946205 VW 052129620A VW C115946505 VW 115946204 VW 030129620A VW 115946204S VW 115946205S VW 056129620 VW 115946205 VW 007045248 VW 115946202 VW 052126620A
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Zadania filtra powietrza silnika

Filtr powietrza silnika zapobiega uszkodzeniom jednostki napędowej przez niedopuszczanie do niej pyłów znajdujących się w zasysanym powietrzu. Filtrowanie powietrza jest wyjątkowo ważne, ponieważ większość drobin unoszących się z wierzchnich warstw jezdni oraz pyłów przemysłowych skupiona jest na wysokości pół metra nad gruntem, czyli mniej więcej na tej samej wysokości na jakiej znajdują się w samochodzie otwory do zasysania powietrza. Nieefektywna filtracja prowadzi do dostania się pyłu do oleju co może być przyczyną zużycia się pierścieni tłokowych, gładzi cylindrowej, czy łożysk turbosprężarki.

Budowa systemu filtracji powietrza

Najprostsze systemy filtracji powietrza składają się z przewodu rurowego z wlotem powietrza prowadzącego do obudowy z filtrem, za którym znajduje się przewód odprowadzający oczyszczone powietrze oraz przepływomierz. Filtry dobrej jakości stosowane w samochodach osobowych potrafią wyłapać 99, 8 procent zanieczyszczeń a w pojazdach użytkowych nawet 99,95 procent. Jako materiał filtracyjny najczęściej stosuje się papier, papier z włókniną oraz włókninę zrobioną z tworzywa sztucznego na przykład poliestru. Rzadziej wykorzystuje się mającą dużą zdolność pochłaniania pyłów włókninę nasączoną olejem. Cechami na jakie zwraca się uwagę w przypadku materiałów filtracyjnych są: grubość, przepuszczalność powietrza, grubość włókien, odporność na przebicie. Właściwości filtrujące papieru lub włókniny filtrującej jest są zwiększone przez złożenie ich w plisy. Wynika to stąd, iż podpierają się one wzajemnie oraz wykazują mniejsze tendencje do sklejania. Ich żywotność przedłuża się przez zastosowanie włókniny o różnej gęstości włókien. Ściślej zbite włókna znajdują się po stronie czystego powietrza. Dzięki temu możliwe jest stopniowe i selektywne odseparowanie drobinek brudu. Tego rodzaju wkłady filtracyjne oczyszczają powietrze o pięćdziesiąt procent lepiej od filtrów wykonanych z celulozowego papieru.

Projekt obudowy filtra powietrza jest sporządzany tak aby można było bezproblemowo wymienić wkład. Ponadto obudowa filtra jest szczelna aby w jej wnętrzu odbywał się jednostajny przepływ powietrza oraz aby do środka nie dostawała się woda. Aby zabezpieczyć przed nią silnik, pod filtrem umiejscawia się dodatkowe separatory.

Wymiana filtra powietrza

W zależności od modelu auta filtr powietrza wymieniany jest między piętnastoma a trzydziestoma tysiącami przejechanych kilometrów. Jednak w zależności od jego jakości oraz od warunków w jakich pracuje konieczne może być jego wcześniejsze wymienienie. W przypadku samochodów mocno eksploatowanych powinno to mieć miejsce co około dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów natomiast kiedy auto jest rzadko wykorzystywane co dwa – trzy lata, ponieważ po takim okresie filtr zaczyna się kruszyć.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe