1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  80 B1 sedan (80, 82)
  4. « Wróc do  1.5
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Filtr
  7. « Wróc do  Filtr powietrza silnika
  8. Filtr powietrza silnika MEAT & DORIA 16386

Filtr powietrza silnika MEAT & DORIA 16386

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - 16386/MAD
Kod producenta - 16386/MAD
Kategoria - Filtr powietrza silnika
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Kod SKU - AR_16386/MAD
Informacje o producencie: MEAT & DORIA MEAT & DORIA Adres: Emanuele Petri 8, 10028 Trofarello Kraj: Brak danych E-mail: meat-doria@meat-doria.com Tel: +39 (0) 11 9614301
Filtr powietrza silnika MEAT & DORIA 16386
Kod produktu - 16386/MAD
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
dla numeru OE - 7428
Długość [mm] - 297
Szerokość [mm] - 101
Wysokość [mm] - 49
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Numery OE
1A FIRST AUTOMOTIVE A60428 AVS AUTOPARTS P021 BLUE PRINT ADR162211 BOSCH 1457433606 CLEAN FILTERS MA1019 COMLINE EAF066 FEBI BILSTEIN 22585 FILTRON AP 080 FRAM CA5488 HENGST FILTER E344L HOFFER 16386 IFA 7428 KNECHT LX488 LUCAS FILTERS LFAF149 MAGNETI MARELLI 152071758507 MAGNETI MARELLI 154081385210 MAHLE LX488 MANN-FILTER C3173 MEAT & DORIA 16386 MECAFILTER ELP3486 MULLER FILTER PA428 PURFLUX A223 RENAULT 7701042841 SOFIMA S3021A SogefiPro PA7152 SWAG 62922585 TECNECO FILTERS AR428PM TECNOCAR A428 UFI 3002100 VALEO 585025 WE PARTS 16386 WIX FILTERS WA6246
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Zadania filtra powietrza silnika

Filtr powietrza silnika zapobiega uszkodzeniom jednostki napędowej przez niedopuszczanie do niej pyłów znajdujących się w zasysanym powietrzu. Filtrowanie powietrza jest wyjątkowo ważne, ponieważ większość drobin unoszących się z wierzchnich warstw jezdni oraz pyłów przemysłowych skupiona jest na wysokości pół metra nad gruntem, czyli mniej więcej na tej samej wysokości na jakiej znajdują się w samochodzie otwory do zasysania powietrza. Nieefektywna filtracja prowadzi do dostania się pyłu do oleju co może być przyczyną zużycia się pierścieni tłokowych, gładzi cylindrowej, czy łożysk turbosprężarki.

Budowa systemu filtracji powietrza

Najprostsze systemy filtracji powietrza składają się z przewodu rurowego z wlotem powietrza prowadzącego do obudowy z filtrem, za którym znajduje się przewód odprowadzający oczyszczone powietrze oraz przepływomierz. Filtry dobrej jakości stosowane w samochodach osobowych potrafią wyłapać 99, 8 procent zanieczyszczeń a w pojazdach użytkowych nawet 99,95 procent. Jako materiał filtracyjny najczęściej stosuje się papier, papier z włókniną oraz włókninę zrobioną z tworzywa sztucznego na przykład poliestru. Rzadziej wykorzystuje się mającą dużą zdolność pochłaniania pyłów włókninę nasączoną olejem. Cechami na jakie zwraca się uwagę w przypadku materiałów filtracyjnych są: grubość, przepuszczalność powietrza, grubość włókien, odporność na przebicie. Właściwości filtrujące papieru lub włókniny filtrującej jest są zwiększone przez złożenie ich w plisy. Wynika to stąd, iż podpierają się one wzajemnie oraz wykazują mniejsze tendencje do sklejania. Ich żywotność przedłuża się przez zastosowanie włókniny o różnej gęstości włókien. Ściślej zbite włókna znajdują się po stronie czystego powietrza. Dzięki temu możliwe jest stopniowe i selektywne odseparowanie drobinek brudu. Tego rodzaju wkłady filtracyjne oczyszczają powietrze o pięćdziesiąt procent lepiej od filtrów wykonanych z celulozowego papieru.

Projekt obudowy filtra powietrza jest sporządzany tak aby można było bezproblemowo wymienić wkład. Ponadto obudowa filtra jest szczelna aby w jej wnętrzu odbywał się jednostajny przepływ powietrza oraz aby do środka nie dostawała się woda. Aby zabezpieczyć przed nią silnik, pod filtrem umiejscawia się dodatkowe separatory.

Wymiana filtra powietrza

W zależności od modelu auta filtr powietrza wymieniany jest między piętnastoma a trzydziestoma tysiącami przejechanych kilometrów. Jednak w zależności od jego jakości oraz od warunków w jakich pracuje konieczne może być jego wcześniejsze wymienienie. W przypadku samochodów mocno eksploatowanych powinno to mieć miejsce co około dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów natomiast kiedy auto jest rzadko wykorzystywane co dwa – trzy lata, ponieważ po takim okresie filtr zaczyna się kruszyć.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe