1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  A7 Sportback (4GA, 4GF)
  4. « Wróc do  3.0 TDI
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Filtr
  7. « Wróc do  Filtr powietrza silnika
  8. Filtr powietrza silnika MAGNETI MARELLI 153071762348

Filtr powietrza silnika MAGNETI MARELLI 153071762348

51,99 zł z VAT
42,27 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Towar dostępny ( 2 )
Kod produktu - 71762348 MM
Kod producenta - 71762348 MM
Kategoria - Filtr powietrza silnika
Producent - MAGNETI MARELLI
Jednostki - SZT
Kod EAN - 8001063965192
Kod SKU - AR_71762348 MM
Informacje o producencie: MAGNETI MARELLI Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Filtr powietrza silnika MAGNETI MARELLI 153071762348
Kod produktu - 71762348 MM
Producent - MAGNETI MARELLI
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8001063965192
Długość [mm] - 254
Szerokość [mm] - 213
Wysokość [mm] - 69
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Numery OE
1A FIRST AUTOMOTIVE A60418 AC PC1074 ALCO FILTER MD9472 ARMAFILT P26021569 AUDI 059133843A BOSCH 0986626838 BOSCH 1457433772 BOSCH F026401741 BOSCH S3772 CHAMPION U701 CLEAN FILTERS MA1122 COMLINE EAF344 CoopersFiaam PA7295 CROSLAND 8191 DELPHI AF0394 FILTRAK C443 FILTREC HP2142 FILTRON AP179/1 FILTRON AP1791 FRAM CA8887 HENGST FILTER E380L HURTH 2581 KNECHT LX593 KNECHT LX593/1 KNECHT LX5931 KOLBENSCHMIDT 441AP LAUTRETTE ELP3840 MANN-FILTER C26206 MANN-FILTER C262061 MAPCO 60035 MECAFILTER ELP3840 MOTIP VFA1024 MOTIP VFA964 MOTOKOV AP9802 MOTOKOV AR418PM MOTOKOV FAP6006 MOTOKOV HP2142 MOTOKOV P109 MOTOKOV PA7699 MOTOKOV VFA964 MOTOKOV VFA982 MULLER FILTER PA418 PBR AI5209 PURFLUX A1054 PUROLATOR A37901 SAKURA Automotive A31930 SOFIMA S3109A STARLINE SFVF2192 TECNOCAR A418 TEHO 2581 UFI 3010900 UNICO FILTER AE2569 VAG 059133843A VW 059133843 VW 059133843A VW 59133843 WIX FILTERS WA6536
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Zadania filtra powietrza silnika

Filtr powietrza silnika zapobiega uszkodzeniom jednostki napędowej przez niedopuszczanie do niej pyłów znajdujących się w zasysanym powietrzu. Filtrowanie powietrza jest wyjątkowo ważne, ponieważ większość drobin unoszących się z wierzchnich warstw jezdni oraz pyłów przemysłowych skupiona jest na wysokości pół metra nad gruntem, czyli mniej więcej na tej samej wysokości na jakiej znajdują się w samochodzie otwory do zasysania powietrza. Nieefektywna filtracja prowadzi do dostania się pyłu do oleju co może być przyczyną zużycia się pierścieni tłokowych, gładzi cylindrowej, czy łożysk turbosprężarki.

Budowa systemu filtracji powietrza

Najprostsze systemy filtracji powietrza składają się z przewodu rurowego z wlotem powietrza prowadzącego do obudowy z filtrem, za którym znajduje się przewód odprowadzający oczyszczone powietrze oraz przepływomierz. Filtry dobrej jakości stosowane w samochodach osobowych potrafią wyłapać 99, 8 procent zanieczyszczeń a w pojazdach użytkowych nawet 99,95 procent. Jako materiał filtracyjny najczęściej stosuje się papier, papier z włókniną oraz włókninę zrobioną z tworzywa sztucznego na przykład poliestru. Rzadziej wykorzystuje się mającą dużą zdolność pochłaniania pyłów włókninę nasączoną olejem. Cechami na jakie zwraca się uwagę w przypadku materiałów filtracyjnych są: grubość, przepuszczalność powietrza, grubość włókien, odporność na przebicie. Właściwości filtrujące papieru lub włókniny filtrującej jest są zwiększone przez złożenie ich w plisy. Wynika to stąd, iż podpierają się one wzajemnie oraz wykazują mniejsze tendencje do sklejania. Ich żywotność przedłuża się przez zastosowanie włókniny o różnej gęstości włókien. Ściślej zbite włókna znajdują się po stronie czystego powietrza. Dzięki temu możliwe jest stopniowe i selektywne odseparowanie drobinek brudu. Tego rodzaju wkłady filtracyjne oczyszczają powietrze o pięćdziesiąt procent lepiej od filtrów wykonanych z celulozowego papieru.

Projekt obudowy filtra powietrza jest sporządzany tak aby można było bezproblemowo wymienić wkład. Ponadto obudowa filtra jest szczelna aby w jej wnętrzu odbywał się jednostajny przepływ powietrza oraz aby do środka nie dostawała się woda. Aby zabezpieczyć przed nią silnik, pod filtrem umiejscawia się dodatkowe separatory.

Wymiana filtra powietrza

W zależności od modelu auta filtr powietrza wymieniany jest między piętnastoma a trzydziestoma tysiącami przejechanych kilometrów. Jednak w zależności od jego jakości oraz od warunków w jakich pracuje konieczne może być jego wcześniejsze wymienienie. W przypadku samochodów mocno eksploatowanych powinno to mieć miejsce co około dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów natomiast kiedy auto jest rzadko wykorzystywane co dwa – trzy lata, ponieważ po takim okresie filtr zaczyna się kruszyć.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe