1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  80 B1 sedan (80, 82)
  4. « Wróc do  1.5
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Filtr
  7. « Wróc do  Filtr powietrza silnika
  8. Filtr powietrza silnika KRAFT AUTOMOTIVE 1710142

Filtr powietrza silnika KRAFT AUTOMOTIVE 1710142

33,79 zł z VAT
27,47 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Towar dostępny ( 1 )
Kod produktu - K1710142
Kod producenta - K1710142
Kategoria - Filtr powietrza silnika
Producent - KRAFT AUTOMOTIVE
Jednostki - SZT
Kod EAN - 5901159214063
Kod SKU - AR_K1710142
Informacje o producencie: KRAFT AUTOMOTIVE Inter-Team Sp. z o.o. Adres: ul.Bia?o??cka 233, 03-253 Warszawa Kraj: Brak danych E-mail: inter-team@inter-team.com.pl Tel: +48 22 506 06 10
Filtr powietrza silnika KRAFT AUTOMOTIVE 1710142
Kod produktu - K1710142
Producent - KRAFT AUTOMOTIVE
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5901159214063
Długość [mm] - 254
Szerokość [mm] - 212,5
Wysokość [mm] - 69
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Numer seryjny - 1710142
Numery OE
ARMAFILT P-260/215/69 CROSLAND 8191 FIL FILTER HP 2142 FILTRAK C 443 FILTRAK C 443/1 FILTRON AP179/1 LAUTRETTE ELP 3840 MANN-FILTER C26206/1 TEHO 2581 VAG 059 133 843 VAG 059 133 843 A
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Zadania filtra powietrza silnika

Filtr powietrza silnika zapobiega uszkodzeniom jednostki napędowej przez niedopuszczanie do niej pyłów znajdujących się w zasysanym powietrzu. Filtrowanie powietrza jest wyjątkowo ważne, ponieważ większość drobin unoszących się z wierzchnich warstw jezdni oraz pyłów przemysłowych skupiona jest na wysokości pół metra nad gruntem, czyli mniej więcej na tej samej wysokości na jakiej znajdują się w samochodzie otwory do zasysania powietrza. Nieefektywna filtracja prowadzi do dostania się pyłu do oleju co może być przyczyną zużycia się pierścieni tłokowych, gładzi cylindrowej, czy łożysk turbosprężarki.

Budowa systemu filtracji powietrza

Najprostsze systemy filtracji powietrza składają się z przewodu rurowego z wlotem powietrza prowadzącego do obudowy z filtrem, za którym znajduje się przewód odprowadzający oczyszczone powietrze oraz przepływomierz. Filtry dobrej jakości stosowane w samochodach osobowych potrafią wyłapać 99, 8 procent zanieczyszczeń a w pojazdach użytkowych nawet 99,95 procent. Jako materiał filtracyjny najczęściej stosuje się papier, papier z włókniną oraz włókninę zrobioną z tworzywa sztucznego na przykład poliestru. Rzadziej wykorzystuje się mającą dużą zdolność pochłaniania pyłów włókninę nasączoną olejem. Cechami na jakie zwraca się uwagę w przypadku materiałów filtracyjnych są: grubość, przepuszczalność powietrza, grubość włókien, odporność na przebicie. Właściwości filtrujące papieru lub włókniny filtrującej jest są zwiększone przez złożenie ich w plisy. Wynika to stąd, iż podpierają się one wzajemnie oraz wykazują mniejsze tendencje do sklejania. Ich żywotność przedłuża się przez zastosowanie włókniny o różnej gęstości włókien. Ściślej zbite włókna znajdują się po stronie czystego powietrza. Dzięki temu możliwe jest stopniowe i selektywne odseparowanie drobinek brudu. Tego rodzaju wkłady filtracyjne oczyszczają powietrze o pięćdziesiąt procent lepiej od filtrów wykonanych z celulozowego papieru.

Projekt obudowy filtra powietrza jest sporządzany tak aby można było bezproblemowo wymienić wkład. Ponadto obudowa filtra jest szczelna aby w jej wnętrzu odbywał się jednostajny przepływ powietrza oraz aby do środka nie dostawała się woda. Aby zabezpieczyć przed nią silnik, pod filtrem umiejscawia się dodatkowe separatory.

Wymiana filtra powietrza

W zależności od modelu auta filtr powietrza wymieniany jest między piętnastoma a trzydziestoma tysiącami przejechanych kilometrów. Jednak w zależności od jego jakości oraz od warunków w jakich pracuje konieczne może być jego wcześniejsze wymienienie. W przypadku samochodów mocno eksploatowanych powinno to mieć miejsce co około dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów natomiast kiedy auto jest rzadko wykorzystywane co dwa – trzy lata, ponieważ po takim okresie filtr zaczyna się kruszyć.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe