1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  3. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  4. « Wróc do  Filtr
  5. « Wróc do  Filtr powietrza silnika
  6. Filtr powietrza silnika AUTOMEGA 180028110

Filtr powietrza silnika AUTOMEGA 180028110

35,51 zł z VAT
28,87 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - 180028110 DELLO
Kod producenta - 180028110 DELLO
Kategoria - Filtr powietrza silnika
Producent - AUTOMEGA
Jednostki - SZT
Kod EAN - 4053184273384
Kod SKU - AR_180028110 DELLO
Informacje o producencie: AUTOMEGA Ernst Dello GmbH & Co. KG Adres: Senefelder Ring 2, 21465 Reinbek Kraj: Brak danych E-mail: info@automega.biz Tel: +49 40 701030-300
Filtr powietrza silnika AUTOMEGA 180028110
Kod produktu - 180028110 DELLO
Producent - AUTOMEGA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4053184273384
Wysokość [mm] - 122
średnica zewnętrzna [mm] - 161
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Średnica wewnętrzna 1 [mm] - 39
Numery OE
AUDI 4G0133843H AUDI 4G0133843K AUTOMEGA 180028110 BOSCH F 026 400 289 BOSCH F026400289 CHAMPION CAF101081R FEBI BILSTEIN 109215 FILTRON AR371/6 FILTRON AR3716 HENGST FILTER E1055L JP GROUP 1118609700 JP GROUP 1118609709 KAMOKA F236901 MAHLE LX 2607/2 MAHLE LX26072 MANN-FILTER C 15 010 MANN-FILTER C15010 PURFLUX A1549 SEAT 4G0133843K SKODA 4G0133843K TOPRAN 113 904 TOPRAN 113904 VAG 4G0 133 843 K VAG 4G0 133 843H VAG 4G0 133 843K VAG 4G0133843H VAG 4G0133843K VAICO V102187 VAICO V10-2187 VW 4G0133843K
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Zadania filtra powietrza silnika

Filtr powietrza silnika zapobiega uszkodzeniom jednostki napędowej przez niedopuszczanie do niej pyłów znajdujących się w zasysanym powietrzu. Filtrowanie powietrza jest wyjątkowo ważne, ponieważ większość drobin unoszących się z wierzchnich warstw jezdni oraz pyłów przemysłowych skupiona jest na wysokości pół metra nad gruntem, czyli mniej więcej na tej samej wysokości na jakiej znajdują się w samochodzie otwory do zasysania powietrza. Nieefektywna filtracja prowadzi do dostania się pyłu do oleju co może być przyczyną zużycia się pierścieni tłokowych, gładzi cylindrowej, czy łożysk turbosprężarki.

Budowa systemu filtracji powietrza

Najprostsze systemy filtracji powietrza składają się z przewodu rurowego z wlotem powietrza prowadzącego do obudowy z filtrem, za którym znajduje się przewód odprowadzający oczyszczone powietrze oraz przepływomierz. Filtry dobrej jakości stosowane w samochodach osobowych potrafią wyłapać 99, 8 procent zanieczyszczeń a w pojazdach użytkowych nawet 99,95 procent. Jako materiał filtracyjny najczęściej stosuje się papier, papier z włókniną oraz włókninę zrobioną z tworzywa sztucznego na przykład poliestru. Rzadziej wykorzystuje się mającą dużą zdolność pochłaniania pyłów włókninę nasączoną olejem. Cechami na jakie zwraca się uwagę w przypadku materiałów filtracyjnych są: grubość, przepuszczalność powietrza, grubość włókien, odporność na przebicie. Właściwości filtrujące papieru lub włókniny filtrującej jest są zwiększone przez złożenie ich w plisy. Wynika to stąd, iż podpierają się one wzajemnie oraz wykazują mniejsze tendencje do sklejania. Ich żywotność przedłuża się przez zastosowanie włókniny o różnej gęstości włókien. Ściślej zbite włókna znajdują się po stronie czystego powietrza. Dzięki temu możliwe jest stopniowe i selektywne odseparowanie drobinek brudu. Tego rodzaju wkłady filtracyjne oczyszczają powietrze o pięćdziesiąt procent lepiej od filtrów wykonanych z celulozowego papieru.

Projekt obudowy filtra powietrza jest sporządzany tak aby można było bezproblemowo wymienić wkład. Ponadto obudowa filtra jest szczelna aby w jej wnętrzu odbywał się jednostajny przepływ powietrza oraz aby do środka nie dostawała się woda. Aby zabezpieczyć przed nią silnik, pod filtrem umiejscawia się dodatkowe separatory.

Wymiana filtra powietrza

W zależności od modelu auta filtr powietrza wymieniany jest między piętnastoma a trzydziestoma tysiącami przejechanych kilometrów. Jednak w zależności od jego jakości oraz od warunków w jakich pracuje konieczne może być jego wcześniejsze wymienienie. W przypadku samochodów mocno eksploatowanych powinno to mieć miejsce co około dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów natomiast kiedy auto jest rzadko wykorzystywane co dwa – trzy lata, ponieważ po takim okresie filtr zaczyna się kruszyć.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe