1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  A7 Sportback (4GA, 4GF)
  4. « Wróc do  1.8 TFSI
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Filtr
  7. « Wróc do  Filtr powietrza silnika
  8. Filtr powietrza silnika ASHIKA FA-0906JM

Filtr powietrza silnika ASHIKA FA-0906JM

27,83 zł z VAT
22,63 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - FA-0906JM ASHIKA
Kod producenta - FA-0906JM ASHIKA
Kategoria - Filtr powietrza silnika
Producent - ASHIKA
Jednostki - SZT
Kod EAN - 8052553614588
Kod SKU - AR_FA-0906JM ASHIKA
Informacje o producencie: ASHIKA ASHIKA GROUP Adres: Via della Meccanica 1A, 37139 Verona Kraj: Brak danych E-mail: info@ashika.it Tel: +39 045 8517711
Filtr powietrza silnika ASHIKA FA-0906JM
Kod produktu - FA-0906JM ASHIKA
Producent - ASHIKA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8052553614588
Długość [mm] - 322
Szerokość [mm] - 128
Wysokość [mm] - 67
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Numery OE
AP XENERGY X1521895 AVS AUTOPARTS P510 BLUE PRINT ADV182205 BOSCH F026400157 BREMSI FA0113 CoopersFiaam PA7585 FEBI BILSTEIN 38861 FILTRON AP1394 FRAM CA10522 HENGST FILTER E676L01 IAP QUALITY PARTS 121-50040 JAPANPARTS FA-0906JM JAPKO FA-0906JM KNECHT LX2046 MAHLE LX 2046 MANN-FILTER C 32 130 MECAFILTER ELP9283 MULLER FILTER PA3226 OPEN PARTS EAF3133.10 PURFLUX A1292 SOFIMA S3365A TECNECO FILTERS AR10522PMS TECNOCAR A2276 UFI 30.365.00 VAG 8K0133843E VAG 8K0133843M VAG 8R0133843C VAG 8R0133843D VAG 8R0133843K VW 8K0133843E VW 8K0133843M VW 8R0133843C VW 8R0133843D VW 8R0133843K WIX FILTERS WA9580
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Zadania filtra powietrza silnika

Filtr powietrza silnika zapobiega uszkodzeniom jednostki napędowej przez niedopuszczanie do niej pyłów znajdujących się w zasysanym powietrzu. Filtrowanie powietrza jest wyjątkowo ważne, ponieważ większość drobin unoszących się z wierzchnich warstw jezdni oraz pyłów przemysłowych skupiona jest na wysokości pół metra nad gruntem, czyli mniej więcej na tej samej wysokości na jakiej znajdują się w samochodzie otwory do zasysania powietrza. Nieefektywna filtracja prowadzi do dostania się pyłu do oleju co może być przyczyną zużycia się pierścieni tłokowych, gładzi cylindrowej, czy łożysk turbosprężarki.

Budowa systemu filtracji powietrza

Najprostsze systemy filtracji powietrza składają się z przewodu rurowego z wlotem powietrza prowadzącego do obudowy z filtrem, za którym znajduje się przewód odprowadzający oczyszczone powietrze oraz przepływomierz. Filtry dobrej jakości stosowane w samochodach osobowych potrafią wyłapać 99, 8 procent zanieczyszczeń a w pojazdach użytkowych nawet 99,95 procent. Jako materiał filtracyjny najczęściej stosuje się papier, papier z włókniną oraz włókninę zrobioną z tworzywa sztucznego na przykład poliestru. Rzadziej wykorzystuje się mającą dużą zdolność pochłaniania pyłów włókninę nasączoną olejem. Cechami na jakie zwraca się uwagę w przypadku materiałów filtracyjnych są: grubość, przepuszczalność powietrza, grubość włókien, odporność na przebicie. Właściwości filtrujące papieru lub włókniny filtrującej jest są zwiększone przez złożenie ich w plisy. Wynika to stąd, iż podpierają się one wzajemnie oraz wykazują mniejsze tendencje do sklejania. Ich żywotność przedłuża się przez zastosowanie włókniny o różnej gęstości włókien. Ściślej zbite włókna znajdują się po stronie czystego powietrza. Dzięki temu możliwe jest stopniowe i selektywne odseparowanie drobinek brudu. Tego rodzaju wkłady filtracyjne oczyszczają powietrze o pięćdziesiąt procent lepiej od filtrów wykonanych z celulozowego papieru.

Projekt obudowy filtra powietrza jest sporządzany tak aby można było bezproblemowo wymienić wkład. Ponadto obudowa filtra jest szczelna aby w jej wnętrzu odbywał się jednostajny przepływ powietrza oraz aby do środka nie dostawała się woda. Aby zabezpieczyć przed nią silnik, pod filtrem umiejscawia się dodatkowe separatory.

Wymiana filtra powietrza

W zależności od modelu auta filtr powietrza wymieniany jest między piętnastoma a trzydziestoma tysiącami przejechanych kilometrów. Jednak w zależności od jego jakości oraz od warunków w jakich pracuje konieczne może być jego wcześniejsze wymienienie. W przypadku samochodów mocno eksploatowanych powinno to mieć miejsce co około dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów natomiast kiedy auto jest rzadko wykorzystywane co dwa – trzy lata, ponieważ po takim okresie filtr zaczyna się kruszyć.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe