1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  3. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  4. « Wróc do  Filtr
  5. « Wróc do  Filtr powietrza silnika
  6. Filtr powietrza silnika ASHIKA FA-0902JM

Filtr powietrza silnika ASHIKA FA-0902JM

33,06 zł z VAT
26,88 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - FA-0902JM ASHIKA
Kod producenta - FA-0902JM ASHIKA
Kategoria - Filtr powietrza silnika
Producent - ASHIKA
Jednostki - SZT
Kod EAN - 8052553614465
Kod SKU - AR_FA-0902JM ASHIKA
Informacje o producencie: ASHIKA ASHIKA GROUP Adres: Via della Meccanica 1A, 37139 Verona Kraj: Brak danych E-mail: info@ashika.it Tel: +39 045 8517711
Filtr powietrza silnika ASHIKA FA-0902JM
Kod produktu - FA-0902JM ASHIKA
Producent - ASHIKA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8052553614465
Długość [mm] - 365
Szerokość [mm] - 185
Wysokość [mm] - 57
Kształt - prostokątny
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Numery OE
AP XENERGY X1521562 AP XENERGY X1591495 BLUE PRINT ADV182219 BOSCH 0986AF2104 BOSCH 0986AF2281 BOSCH 1457433081 BOSCH S3081 BREMSI FA1066 COMLINE EAF515 CoopersFiaam PA7380 FEBI BILSTEIN 31476 FILTRON AP1495 FRAM CA9424 HENGST FILTER E301L01 JAPANPARTS FA-0902JM JAPKO FA-0902JM KNECHT LX1723 KNECHT LX1835 MAHLE LX 1835 MANN-FILTER C 37 153/1 MECAFILTER ELP3781 MECAFILTER ELP9186 MULLER FILTER PA146S OPEN PARTS EAF3252.10 PURFLUX A1208 SOFIMA S1612A SOFIMA S3077A1 TECNECO FILTERS AR146PMS TECNOCAR A2161 UFI 30.364.00 VAG 1J0129620A VW 1J0129620A WIX FILTERS WA6693
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Zadania filtra powietrza silnika

Filtr powietrza silnika zapobiega uszkodzeniom jednostki napędowej przez niedopuszczanie do niej pyłów znajdujących się w zasysanym powietrzu. Filtrowanie powietrza jest wyjątkowo ważne, ponieważ większość drobin unoszących się z wierzchnich warstw jezdni oraz pyłów przemysłowych skupiona jest na wysokości pół metra nad gruntem, czyli mniej więcej na tej samej wysokości na jakiej znajdują się w samochodzie otwory do zasysania powietrza. Nieefektywna filtracja prowadzi do dostania się pyłu do oleju co może być przyczyną zużycia się pierścieni tłokowych, gładzi cylindrowej, czy łożysk turbosprężarki.

Budowa systemu filtracji powietrza

Najprostsze systemy filtracji powietrza składają się z przewodu rurowego z wlotem powietrza prowadzącego do obudowy z filtrem, za którym znajduje się przewód odprowadzający oczyszczone powietrze oraz przepływomierz. Filtry dobrej jakości stosowane w samochodach osobowych potrafią wyłapać 99, 8 procent zanieczyszczeń a w pojazdach użytkowych nawet 99,95 procent. Jako materiał filtracyjny najczęściej stosuje się papier, papier z włókniną oraz włókninę zrobioną z tworzywa sztucznego na przykład poliestru. Rzadziej wykorzystuje się mającą dużą zdolność pochłaniania pyłów włókninę nasączoną olejem. Cechami na jakie zwraca się uwagę w przypadku materiałów filtracyjnych są: grubość, przepuszczalność powietrza, grubość włókien, odporność na przebicie. Właściwości filtrujące papieru lub włókniny filtrującej jest są zwiększone przez złożenie ich w plisy. Wynika to stąd, iż podpierają się one wzajemnie oraz wykazują mniejsze tendencje do sklejania. Ich żywotność przedłuża się przez zastosowanie włókniny o różnej gęstości włókien. Ściślej zbite włókna znajdują się po stronie czystego powietrza. Dzięki temu możliwe jest stopniowe i selektywne odseparowanie drobinek brudu. Tego rodzaju wkłady filtracyjne oczyszczają powietrze o pięćdziesiąt procent lepiej od filtrów wykonanych z celulozowego papieru.

Projekt obudowy filtra powietrza jest sporządzany tak aby można było bezproblemowo wymienić wkład. Ponadto obudowa filtra jest szczelna aby w jej wnętrzu odbywał się jednostajny przepływ powietrza oraz aby do środka nie dostawała się woda. Aby zabezpieczyć przed nią silnik, pod filtrem umiejscawia się dodatkowe separatory.

Wymiana filtra powietrza

W zależności od modelu auta filtr powietrza wymieniany jest między piętnastoma a trzydziestoma tysiącami przejechanych kilometrów. Jednak w zależności od jego jakości oraz od warunków w jakich pracuje konieczne może być jego wcześniejsze wymienienie. W przypadku samochodów mocno eksploatowanych powinno to mieć miejsce co około dwadzieścia tysięcy przejechanych kilometrów natomiast kiedy auto jest rzadko wykorzystywane co dwa – trzy lata, ponieważ po takim okresie filtr zaczyna się kruszyć.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe