1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  80 B2 sedan (811, 813, 814, 819, 853)
  4. « Wróc do  1.8 CC quattro (85Q)
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Układ paliwowy
  7. « Wróc do  Filtr paliwa / obudowa filtra
  8. Filtr paliwa MEAT & DORIA 4105

Filtr paliwa MEAT & DORIA 4105

41,51 zł z VAT
33,75 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - 4105 MD
Kod producenta - 4105 MD
Kategoria - Filtr paliwa
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Kod SKU - AR_4105 MD
Informacje o producencie: MEAT & DORIA MEAT & DORIA Adres: Emanuele Petri 8, 10028 Trofarello Kraj: Brak danych E-mail: meat-doria@meat-doria.com Tel: +39 (0) 11 9614301
Filtr paliwa MEAT & DORIA 4105
Kod produktu - 4105 MD
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
dla numeru OE - 156793
Średnica [mm] - 62
Wysokość [mm] - 136
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Dolot - Ø [mm] - 8
Ø wylotu [mm] - 8
Numery OE
A.L. FILTER ALG4010 A.L. FILTER ALG4010Z A.L. FILTER ALG4010/2 A.L. FILTER ALG4010/1 ACDelco FS9002E ALCO FILTER SP2061 ALFA ROMEO 9647867780 ALFA ROMEO 9623266380 ALFA ROMEO 9622617880 AMC Filter NF2360 ASHIKA 3001120 ASHIKA IFG3M00 ASHUKI by Palidium 100676A BLUE PRINT ADN12324 BOSCH 0 450 905 287 BOSCH 0 450 902 161 BOSCH 0 450 905 919 CHAMP FN38 CHAMPION L236 CHAMPION CFF100236 CHAMPION L236/606 CITROËN 0096232663 CITROËN 0000156787 CITROËN 0000156781 CITROËN 00001567A5 CITROËN 0009673849 CITROËN 96232663 CITROËN 156785 CITROËN 156781 CITROËN 00001567C6 CITROËN 0000156793 CITROËN 0000156785 CITROËN 156787 CITROËN 156793 CITROËN 1567A5 CITROËN 9673849 CITROËN 1567C6 CITROËN/PEUGEOT 0009673849 CITROËN/PEUGEOT 0000156781 CITROËN/PEUGEOT 0000156785 CITROËN/PEUGEOT 0096232663 CITROËN/PEUGEOT 00001567A5 CITROËN/PEUGEOT 0000156793 CITROËN/PEUGEOT 00001567C6 CITROËN/PEUGEOT 0000156787 CITROËN/PEUGEOT 1567C6 CITROËN/PEUGEOT 9673849 CITROËN/PEUGEOT 156781 CITROËN/PEUGEOT 156787 CITROËN/PEUGEOT 156785 CITROËN/PEUGEOT 96232663 CITROËN/PEUGEOT 1567A5 CITROËN/PEUGEOT 156793 CLEAN FILTERS MB967 COMLINE EFF005 COOPERS FIG7038ZZZ COOPERS FIG7038 CoopersFiaam FT6036 DACIA 60 01 543 138 DELPHI FF0082 FEBI BILSTEIN 32399 FIAT 9647867780 FIAT 9622617880 FIAT 9623266380 FILTRON PP 989/1 FILTRON PP 831/1 FRAM G10230 FRAM G5857 GENERAL MOTORS 91159804 GENERAL MOTORS 91559804 GREAT WALL 1117100 HENGST FILTER H112WK HENGST FILTER H107WK HOFFER 4105 IPS Parts IFG3120 JAPANPARTS JFC120 JAPANPARTS FC120S JAPANPARTS JFC120S JAPKO 30120 KAGER 110022 KNECHT KL416/1 KNECHT KL72 KRAFT AUTOMOTIVE 1725560 LANCIA 9622617880 LANCIA 9623266380 LANCIA 9647867780 MAGNETI MARELLI 213908401000 MAGNETI MARELLI FI37 MAHLE KL416/1 MANN-FILTER WK6002 MANN-FILTER WK6031 MANN-FILTER WK612 MANN-FILTER WK612/1 MAPCO 62072 MEAT & DORIA 4105 MECAFILTER E02 MECAFILTER ELE6005 MECAFILTER ELE6015 MEYLE 6143230002 MULLER FILTER FB212 NISSAN 16400JD51A NISSAN 1640000QAA NPS N133N17 OPEL 04408101 OPEL 4408101 OPEN PARTS EFF501920 P.B.R. AG6030 PEUGEOT 0000156785 PEUGEOT 0096232663 PEUGEOT 00001567A5 PEUGEOT 0000156793 PEUGEOT 156785 PEUGEOT 96232663 PEUGEOT 00001567C6 PEUGEOT 0000156781 PEUGEOT 0000156787 PEUGEOT 156781 PEUGEOT 0009673849 PEUGEOT 156793 PEUGEOT 156787 PEUGEOT 1567C6 PEUGEOT 9673849 PEUGEOT 1567A5 PURFLUX EP210 PURFLUX EP144 PURFLUX EP145 PUROLATOR F58063 PUROLATOR F57732 RENAULT 7700845973 RENAULT 7700845961 RENAULT 7701068107 RENAULT 7770418696 RYCO Z549 SCT - MANNOL ST308 SMART 0003414V003 SMART 0003414V002 SMART C0003414V0020000 SOFIMA S1948B SOFIMA S1710B SogefiPro FT5386 SWAG 60932399 TECNOCAR B48 TECNOCAR B54 TOPRAN 207024 TOPRAN 720 937 UFI 2310300 UFI 3194800 UFI 3171000 VAICO V400642 VALEO 587002 VALEO 587001 WE PARTS 4105 WIX FILTERS WF8034
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtry paliwa znajdują się w każdym samochodzie. Początkowo nie były jedynie stosowane w instalacjach gazowych.

Zadania filtra paliwa

Podstawową funkcją filtra paliwa jest usuwanie z mieszanki zanieczyszczeń i niedopuszczenie aby dostały się one do układu zasilania. W samochodach z silnikiem o zapłonie samoczynnym powinny usuwać cząstki zanieczyszczeń większe niż 3 μm oraz wytrącać wodę, natomiast w autach z silnikiem benzynowym powinny zatrzymywać cząstki mające wielkość ponad 10 μm. Olej napędowy jest bardziej zabrudzony od benzyny a także przy niskich temperaturach krystalizuje się w nim parafina. Dlatego jego filtrowanie jest trudniejsze.

Budowa filtra paliwa

Najnowocześniejsze filtry paliwa mają postać hermetycznie zamkniętej plastikowej lub metalowej puszki. Widoczne z zewnątrz w ich budowie są także króćce do przewodów paliwowych. Wewnątrz znajduje się wkład filtracyjny z przegrodą papierową plisowaną lub nawojową. Wkłady nawojowe zrobione są ze specjalnego materiału filtracyjnego mającego stosunkowo niewielką grubość. Cechuje go duża skuteczność filtrowania. Wadą jest ograniczona chłonność. Powoduje to, że powierzchnia przegrody filtracyjnej tego rodzaju filtrów musi być dużo większa niż filtrów z przegrodą plisowaną. Zazwyczaj filtry benzyny umiejscowione są tuż przy zbiorniku paliwa natomiast filtry oleju napędowego w komorze silnika. Filtry oleju mogą stanowić integralną część osprzętu. W takim przypadku wymienia się tylko wkłady. Filtry oleju napędowego posiadają dodatkowe odwadniacze odstojnikowe. Znajdują się one w dolnej części obudowy. Ze względu na nie filtry paliwa muszą być montowane pionowo. Często się zdarz, że mają one konstrukcję dwustopniową. Jedna część służy do oczyszczania zgrubnego natomiast druga do oczyszczania dokładnego. Poza tym filtr paliwa wychwytuje cząstki stałe za pomocą wkładów wykonanych ze specjalnego papieru filtracyjnego.

Wymiana filtra paliwa

Częstotliwość wymiany filtra paliwa powinna być zgodna z instrukcją obsługi pojazdu. Najczęściej zalecana jest po przebiegu od 30 do nawet 120 tysięcy kilometrów w przypadku niektórych aut japońskich. Warto jednak pomyśleć o wymianie filtra co 10 tysięcy przejechanych kilometrów. W silnikach diesla zalecane jest wymienianie filtra paliwa przed każdą zimą. Wynika to stąd, iż w niskich temperaturach w filtrze paliwa pozostaje dużo wody oraz odkłada się najwięcej ciężkich frakcji oleju i parafiny. Powodują one, ze filtr nie działa z pełną wydajnością. Warto też zwrócić uwagę, że używanie mieszanki paliwowej złej jakości sprawia, iż filtr paliwa szybciej traci swoje właściwości.

Skutki nieprawidłowego działania filtra paliwa

Zwlekanie z wymianą filtra paliwa w przypadku nowoczesnych silników wysokoprężnych oraz benzynowych z wtryskiem bezpośrednim może doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy lub zapowietrzenia układu paliwowego. Nieprawidłowe działanie filtra paliwa może spowodować nierówną pracę silnika, obniżone osiągi, zwiększone zużycie mechaniczne, trudności z rozruchem jednostki napędowej. Skutkiem wadliwej pracy filtra może być również pogorszenie wydajności pompy paliwa a nawet jej zatarcie.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe