1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  A4 B8 (8K2)
  4. « Wróc do  2.0 TFSI
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Układ paliwowy
  7. « Wróc do  Filtr paliwa / obudowa filtra
  8. Filtr paliwa MANN-FILTER WK 823/1

Filtr paliwa MANN-FILTER WK 823/1

139,27 zł z VAT
113,23 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Towar dostępny ( >5 )
Kod produktu - WK823/1 MANN
Kod producenta - WK823/1 MANN
Kategoria - Filtr paliwa
Producent - MANN-FILTER
Jednostki - SZT
Kod EAN - 4011558938901
Kod SKU - AR_WK823/1 MANN
Informacje o producencie: MANN-FILTER MANN+HUMMEL GmbHMANN-FILTER Adres: Schwieberdinger Strasse 126, 71636 Ludwigsburg Kraj: niemcy E-mail: customer-service@mann-hummel.com
Filtr paliwa MANN-FILTER WK 823/1
Kod produktu - WK823/1 MANN
Producent - MANN-FILTER
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4011558938901
Wysokość [mm] - 168
średnica zewnętrzna [mm] - 82
Rodzaj filtra - Filtr przewodowy
Dolot - Ø [mm] - 12
Ø wylotu [mm] - 12
Zamienniki
Wczytywanie...
Numery OE
A.L. FILTER ALG-2257 ACDelco XD 9032 E ACDelco XD 9269 E ALCO FILTER SP-1241 BLUE PRINT ADV 182334 BOSCH 0 450 905 932 BOSCH 0 986 450 509 BOSCH N0509 CHAMPION CFF100260 CHAMPION L 260 CHAMPION L 260/606 CLEAN FILTERS DN 903 COMLINE EFF050 COOPERS FSM 4181 CoopersFiaam FT5468 CROSLAND FILTERS 5104 DELPHI FF20002 DELPHI HDF538 Dr!ve+ DP1110130108 EUROREPAR E148160 FEBI BILSTEIN 36223 FIL FILTER ZP 8085 FM FILTRON PP 839/4 FRAM P8916 GUD FILTERS MP 11 HENGST FILTER H126WK HOFFER 7690245 KOLBENSCHMIDT 450-FP KOLBENSCHMIDT 50 013 450 LAUTRETTE ELG 5256 MAGNETI MARELLI 152071760794 MAGNETI MARELLI 71760794 MAGNETI MARELLI FD 549 MAHLE KL 152 MAHLE KL 154 MAPCO 63805 MEAT & DORIA 4245 MEYLE 114 323 0000 M-Filter MP 4085 MFILTER DF 692 MISFAT M651 MOTAQUIP VFF 462 MULLER FILTER FN154 P.B.R. AG-6071 PURFLUX FCS706 PUROLATOR F 67902 PZL Filters PD746 QUINTON HAZELL QFF0331 SCT - MANNOL ST 325 SOFIMA S 4424 NR SWAG 30 93 6223 TECNECO FILTERS GS 8916-F TECNOCAR RN242 TEHO 6230 UFI 24.424.00 UNICO FILTER FI 8167/1 VAG 057 127 401 A VAG 057 127 435 D VAG 059 127 401 E VAG 059 127 401 F VAG 059 127 401C VAICO V10-0359 VALEO 587515 WIX FILTERS WF8199
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtry paliwa znajdują się w każdym samochodzie. Początkowo nie były jedynie stosowane w instalacjach gazowych.

Zadania filtra paliwa

Podstawową funkcją filtra paliwa jest usuwanie z mieszanki zanieczyszczeń i niedopuszczenie aby dostały się one do układu zasilania. W samochodach z silnikiem o zapłonie samoczynnym powinny usuwać cząstki zanieczyszczeń większe niż 3 μm oraz wytrącać wodę, natomiast w autach z silnikiem benzynowym powinny zatrzymywać cząstki mające wielkość ponad 10 μm. Olej napędowy jest bardziej zabrudzony od benzyny a także przy niskich temperaturach krystalizuje się w nim parafina. Dlatego jego filtrowanie jest trudniejsze.

Budowa filtra paliwa

Najnowocześniejsze filtry paliwa mają postać hermetycznie zamkniętej plastikowej lub metalowej puszki. Widoczne z zewnątrz w ich budowie są także króćce do przewodów paliwowych. Wewnątrz znajduje się wkład filtracyjny z przegrodą papierową plisowaną lub nawojową. Wkłady nawojowe zrobione są ze specjalnego materiału filtracyjnego mającego stosunkowo niewielką grubość. Cechuje go duża skuteczność filtrowania. Wadą jest ograniczona chłonność. Powoduje to, że powierzchnia przegrody filtracyjnej tego rodzaju filtrów musi być dużo większa niż filtrów z przegrodą plisowaną. Zazwyczaj filtry benzyny umiejscowione są tuż przy zbiorniku paliwa natomiast filtry oleju napędowego w komorze silnika. Filtry oleju mogą stanowić integralną część osprzętu. W takim przypadku wymienia się tylko wkłady. Filtry oleju napędowego posiadają dodatkowe odwadniacze odstojnikowe. Znajdują się one w dolnej części obudowy. Ze względu na nie filtry paliwa muszą być montowane pionowo. Często się zdarz, że mają one konstrukcję dwustopniową. Jedna część służy do oczyszczania zgrubnego natomiast druga do oczyszczania dokładnego. Poza tym filtr paliwa wychwytuje cząstki stałe za pomocą wkładów wykonanych ze specjalnego papieru filtracyjnego.

Wymiana filtra paliwa

Częstotliwość wymiany filtra paliwa powinna być zgodna z instrukcją obsługi pojazdu. Najczęściej zalecana jest po przebiegu od 30 do nawet 120 tysięcy kilometrów w przypadku niektórych aut japońskich. Warto jednak pomyśleć o wymianie filtra co 10 tysięcy przejechanych kilometrów. W silnikach diesla zalecane jest wymienianie filtra paliwa przed każdą zimą. Wynika to stąd, iż w niskich temperaturach w filtrze paliwa pozostaje dużo wody oraz odkłada się najwięcej ciężkich frakcji oleju i parafiny. Powodują one, ze filtr nie działa z pełną wydajnością. Warto też zwrócić uwagę, że używanie mieszanki paliwowej złej jakości sprawia, iż filtr paliwa szybciej traci swoje właściwości.

Skutki nieprawidłowego działania filtra paliwa

Zwlekanie z wymianą filtra paliwa w przypadku nowoczesnych silników wysokoprężnych oraz benzynowych z wtryskiem bezpośrednim może doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy lub zapowietrzenia układu paliwowego. Nieprawidłowe działanie filtra paliwa może spowodować nierówną pracę silnika, obniżone osiągi, zwiększone zużycie mechaniczne, trudności z rozruchem jednostki napędowej. Skutkiem wadliwej pracy filtra może być również pogorszenie wydajności pompy paliwa a nawet jej zatarcie.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe