1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  A4 B8 Avant (8K5)
  4. « Wróc do  2.0 TDI
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Układ paliwowy
  7. « Wróc do  Filtr paliwa / obudowa filtra
  8. Filtr paliwa MANN-FILTER WK 6003

Filtr paliwa MANN-FILTER WK 6003

92,35 zł z VAT
75,08 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Towar dostępny ( >5 )
Kod produktu - WK 6003
Kod producenta - WK 6003
Kategoria - Filtr paliwa
Producent - MANN-FILTER
Jednostki - SZT
Kod EAN - 4011558012793
Kod SKU - AR_WK 6003
Informacje o producencie: MANN-FILTER MANN+HUMMEL GmbHMANN-FILTER Adres: Schwieberdinger Strasse 126, 71636 Ludwigsburg Kraj: niemcy E-mail: customer-service@mann-hummel.com
Filtr paliwa MANN-FILTER WK 6003
Kod produktu - WK 6003
Producent - MANN-FILTER
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4011558012793
Wysokość [mm] - 248
średnica zewnętrzna [mm] - 55
Rodzaj filtra - Filtr przewodowy
Dolot - Ø [mm] - 9
Ø wylotu [mm] - 11
Zamienniki
Wczytywanie...
Numery OE
A.L. FILTER ALG-2094 A.L. FILTER ALG-2199 A.L. FILTER ALG-2398 ALCO FILTER SP-1339 BLUE PRINT ADV 182304 BLUE PRINT ADV182366 BOSCH F 026 402 068 BOSCH F 026 402 847 BOSCH N2068 CHAMPION CFF100528 CHAMPION CFF100583 CHAMPION L 528/606 CHAMPION L583 CHAMPION L583/606 CLEAN FILTERS MG 1669 COMLINE EFF207 COMLINE EFF290D CoopersFiaam FP5894 CROSLAND FILTERS 5336 DELPHI HDF603 Dr!ve+ DP1110.13.0293 Dr!ve+ DP1110130079 EUROREPAR 1611658280 EUROREPAR 1643629180 FEBI BILSTEIN 108286 FEBI BILSTEIN 38677 FIL FILTER ZP 8127 FL FILTRON PP 991 FRAM PS10486 GUD FILTERS E 176 GUD FILTERS E 182 HENGST FILTER H326WK HENGST FILTER H396WK HENGST FILTER H438WK KAYSER-FILTER AK 10 - KA KAYSER-FILTER AK 10 TA KOLBENSCHMIDT 4541-FP KOLBENSCHMIDT 50 014 541 LAUTRETTE ELG 5374 LAUTRETTE ELG 5460 MAGNETI MARELLI 153071760483 MAGNETI MARELLI 153071762624 MAGNETI MARELLI 71760483 MAGNETI MARELLI 71762624 MAHLE KL 596 MAPCO 63804 MEAT & DORIA 5014 MEAT & DORIA 5027 MEYLE 114 323 0003 MEYLE 114 323 0005 M-Filter DF 3548 MFILTER DF 3548 MISFAT M687 MISFAT M694 MOTAQUIP LVFF 683 MOTAQUIP LVFF751 MULLER FILTER FN540 MULLER FILTER FN580 PURFLUX FCS754 QUINTON HAZELL QFF0100 QUINTON HAZELL QFF0262 QUINTON HAZELL QFF0458 SCT - MANNOL ST 6137 SOFIMA S 1920 B SOFIMA S 1922 B SOFIMA S 1946 B SOFIMA S 1950 B TECNOCAR RN491 UFI 31.920.00 UFI 31.922.00 UFI 31.946.00 UFI 31.950.00 VAG 80A 127 399 B VAG 8K0 127 400 VAG 8K0 127 400 A VAG 8K0 127 400 C VAG 8R0 127 400 A VAG 8T0 127 401 A VAICO V10-0754 VAICO V10-2454 VAICO V10-2479 VALEO 587074 VALEO 587079 VALEO 587100 WIX FILTERS WF8412
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtry paliwa znajdują się w każdym samochodzie. Początkowo nie były jedynie stosowane w instalacjach gazowych.

Zadania filtra paliwa

Podstawową funkcją filtra paliwa jest usuwanie z mieszanki zanieczyszczeń i niedopuszczenie aby dostały się one do układu zasilania. W samochodach z silnikiem o zapłonie samoczynnym powinny usuwać cząstki zanieczyszczeń większe niż 3 μm oraz wytrącać wodę, natomiast w autach z silnikiem benzynowym powinny zatrzymywać cząstki mające wielkość ponad 10 μm. Olej napędowy jest bardziej zabrudzony od benzyny a także przy niskich temperaturach krystalizuje się w nim parafina. Dlatego jego filtrowanie jest trudniejsze.

Budowa filtra paliwa

Najnowocześniejsze filtry paliwa mają postać hermetycznie zamkniętej plastikowej lub metalowej puszki. Widoczne z zewnątrz w ich budowie są także króćce do przewodów paliwowych. Wewnątrz znajduje się wkład filtracyjny z przegrodą papierową plisowaną lub nawojową. Wkłady nawojowe zrobione są ze specjalnego materiału filtracyjnego mającego stosunkowo niewielką grubość. Cechuje go duża skuteczność filtrowania. Wadą jest ograniczona chłonność. Powoduje to, że powierzchnia przegrody filtracyjnej tego rodzaju filtrów musi być dużo większa niż filtrów z przegrodą plisowaną. Zazwyczaj filtry benzyny umiejscowione są tuż przy zbiorniku paliwa natomiast filtry oleju napędowego w komorze silnika. Filtry oleju mogą stanowić integralną część osprzętu. W takim przypadku wymienia się tylko wkłady. Filtry oleju napędowego posiadają dodatkowe odwadniacze odstojnikowe. Znajdują się one w dolnej części obudowy. Ze względu na nie filtry paliwa muszą być montowane pionowo. Często się zdarz, że mają one konstrukcję dwustopniową. Jedna część służy do oczyszczania zgrubnego natomiast druga do oczyszczania dokładnego. Poza tym filtr paliwa wychwytuje cząstki stałe za pomocą wkładów wykonanych ze specjalnego papieru filtracyjnego.

Wymiana filtra paliwa

Częstotliwość wymiany filtra paliwa powinna być zgodna z instrukcją obsługi pojazdu. Najczęściej zalecana jest po przebiegu od 30 do nawet 120 tysięcy kilometrów w przypadku niektórych aut japońskich. Warto jednak pomyśleć o wymianie filtra co 10 tysięcy przejechanych kilometrów. W silnikach diesla zalecane jest wymienianie filtra paliwa przed każdą zimą. Wynika to stąd, iż w niskich temperaturach w filtrze paliwa pozostaje dużo wody oraz odkłada się najwięcej ciężkich frakcji oleju i parafiny. Powodują one, ze filtr nie działa z pełną wydajnością. Warto też zwrócić uwagę, że używanie mieszanki paliwowej złej jakości sprawia, iż filtr paliwa szybciej traci swoje właściwości.

Skutki nieprawidłowego działania filtra paliwa

Zwlekanie z wymianą filtra paliwa w przypadku nowoczesnych silników wysokoprężnych oraz benzynowych z wtryskiem bezpośrednim może doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy lub zapowietrzenia układu paliwowego. Nieprawidłowe działanie filtra paliwa może spowodować nierówną pracę silnika, obniżone osiągi, zwiększone zużycie mechaniczne, trudności z rozruchem jednostki napędowej. Skutkiem wadliwej pracy filtra może być również pogorszenie wydajności pompy paliwa a nawet jej zatarcie.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe