1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  A4 B8 Avant (8K5)
  4. « Wróc do  2.0 TDI
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Układ paliwowy
  7. « Wróc do  Filtr paliwa / obudowa filtra
  8. Filtr paliwa KRAFT AUTOMOTIVE 1720260

Filtr paliwa KRAFT AUTOMOTIVE 1720260

67,15 zł z VAT
54,59 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - K1720260
Kod producenta - K1720260
Kategoria - Filtr paliwa
Producent - KRAFT AUTOMOTIVE
Jednostki - SZT
Kod SKU - AR_K1720260
Informacje o producencie: KRAFT AUTOMOTIVE Inter-Team Sp. z o.o. Adres: ul.Bia?o??cka 233, 03-253 Warszawa Kraj: Brak danych E-mail: inter-team@inter-team.com.pl Tel: +48 22 506 06 10
Filtr paliwa KRAFT AUTOMOTIVE 1720260
Kod produktu - K1720260
Producent - KRAFT AUTOMOTIVE
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
Rodzaj filtra - Filtr przewodowy
Numer seryjny - K1720260
Numery OE
A.L. FILTER ALG-2094 ALCO FILTER SP-1339 BOSCH N2068 BOSCH F 026 402 068 CHAMPION L 528/606 CHAMPION CFF100528 CLEAN FILTERS MG 1669 COMLINE EFF207 CoopersFiaam FP5894 CROSLAND FILTERS 5336 DELPHI HDF603 FEBI BILSTEIN 38677 FILTRON PP 991 FILTRON PP 991/1 FRAM PS10486 GUD FILTERS E 176 HENGST FILTER H326WK HENGST FILTER H438WK KAYSER-FILTER AK 10 - KA KAYSER-FILTER AK 10 TA KOLBENSCHMIDT 4541-FP LAUTRETTE ELG 5374 MAGNETI MARELLI 71760483 MANN-FILTER WK 6003 MAPCO 63804 MEYLE 114 323 0003 MOTAQUIP LVFF 683 MULLER FILTER FN540 PURFLUX FCS754 SCT - MANNOL ST 6137 SOFIMA S 1920 B SOFIMA S 1922 B TECNOCAR RN491 UFI 31.920.00 UFI 31.922.00 VAG 8K0 127 400 VAG 8K0 127 400 C VAG 8K0 127 400 A VAG 8T0 127 401 A VAICO V10-0754 VAICO V10-2454 WIX FILTERS WF8412
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtry paliwa znajdują się w każdym samochodzie. Początkowo nie były jedynie stosowane w instalacjach gazowych.

Zadania filtra paliwa

Podstawową funkcją filtra paliwa jest usuwanie z mieszanki zanieczyszczeń i niedopuszczenie aby dostały się one do układu zasilania. W samochodach z silnikiem o zapłonie samoczynnym powinny usuwać cząstki zanieczyszczeń większe niż 3 μm oraz wytrącać wodę, natomiast w autach z silnikiem benzynowym powinny zatrzymywać cząstki mające wielkość ponad 10 μm. Olej napędowy jest bardziej zabrudzony od benzyny a także przy niskich temperaturach krystalizuje się w nim parafina. Dlatego jego filtrowanie jest trudniejsze.

Budowa filtra paliwa

Najnowocześniejsze filtry paliwa mają postać hermetycznie zamkniętej plastikowej lub metalowej puszki. Widoczne z zewnątrz w ich budowie są także króćce do przewodów paliwowych. Wewnątrz znajduje się wkład filtracyjny z przegrodą papierową plisowaną lub nawojową. Wkłady nawojowe zrobione są ze specjalnego materiału filtracyjnego mającego stosunkowo niewielką grubość. Cechuje go duża skuteczność filtrowania. Wadą jest ograniczona chłonność. Powoduje to, że powierzchnia przegrody filtracyjnej tego rodzaju filtrów musi być dużo większa niż filtrów z przegrodą plisowaną. Zazwyczaj filtry benzyny umiejscowione są tuż przy zbiorniku paliwa natomiast filtry oleju napędowego w komorze silnika. Filtry oleju mogą stanowić integralną część osprzętu. W takim przypadku wymienia się tylko wkłady. Filtry oleju napędowego posiadają dodatkowe odwadniacze odstojnikowe. Znajdują się one w dolnej części obudowy. Ze względu na nie filtry paliwa muszą być montowane pionowo. Często się zdarz, że mają one konstrukcję dwustopniową. Jedna część służy do oczyszczania zgrubnego natomiast druga do oczyszczania dokładnego. Poza tym filtr paliwa wychwytuje cząstki stałe za pomocą wkładów wykonanych ze specjalnego papieru filtracyjnego.

Wymiana filtra paliwa

Częstotliwość wymiany filtra paliwa powinna być zgodna z instrukcją obsługi pojazdu. Najczęściej zalecana jest po przebiegu od 30 do nawet 120 tysięcy kilometrów w przypadku niektórych aut japońskich. Warto jednak pomyśleć o wymianie filtra co 10 tysięcy przejechanych kilometrów. W silnikach diesla zalecane jest wymienianie filtra paliwa przed każdą zimą. Wynika to stąd, iż w niskich temperaturach w filtrze paliwa pozostaje dużo wody oraz odkłada się najwięcej ciężkich frakcji oleju i parafiny. Powodują one, ze filtr nie działa z pełną wydajnością. Warto też zwrócić uwagę, że używanie mieszanki paliwowej złej jakości sprawia, iż filtr paliwa szybciej traci swoje właściwości.

Skutki nieprawidłowego działania filtra paliwa

Zwlekanie z wymianą filtra paliwa w przypadku nowoczesnych silników wysokoprężnych oraz benzynowych z wtryskiem bezpośrednim może doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy lub zapowietrzenia układu paliwowego. Nieprawidłowe działanie filtra paliwa może spowodować nierówną pracę silnika, obniżone osiągi, zwiększone zużycie mechaniczne, trudności z rozruchem jednostki napędowej. Skutkiem wadliwej pracy filtra może być również pogorszenie wydajności pompy paliwa a nawet jej zatarcie.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe