1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  A4 B8 Avant (8K5)
  4. « Wróc do  2.0 TDI quattro
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Układ paliwowy
  7. « Wróc do  Filtr paliwa / obudowa filtra
  8. Filtr paliwa KOLBENSCHMIDT 50014541

Filtr paliwa KOLBENSCHMIDT 50014541

75,47 zł z VAT
61,36 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Towar dostępny ( 2 )
Kod produktu - 50 014 541
Kod producenta - 50 014 541
Kategoria - Filtr paliwa
Producent - KOLBENSCHMIDT
Jednostki - SZT
Kod EAN - 4028977745447
Kod SKU - AR_50 014 541
Informacje o producencie: KOLBENSCHMIDT MS Motorservice International GmbH Adres: Wilhelm-Maybach-Straße 14 18, 74196 Neuenstadt am Kocher Kraj: Brak danych E-mail: info@ms-motorservice.com Tel: +49 (0) 7139/9376-
Filtr paliwa KOLBENSCHMIDT 50014541
Kod produktu - 50 014 541
Producent - KOLBENSCHMIDT
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4028977745447
Wysokość [mm] - 250
Wymiar gwintu - 11
Rodzaj filtra - Filtr przewodowy
Ø wylotu [mm] - 9
Średnica zewnętrzna 1 [mm] - 55
Numery OE
ALCO (ZYPERN) SP-1339 AUDI 8K0 127 400 AUDI 8K0 127 400 A AUDI 8K0 127 400 C AUDI 8T0 127 401A AUTOMEGA 180010110 BLUE PRINT ADV182304 BOSCH F 026 402 068 CLEAN FILTERS MG1669 COMLINE EFF207 CONTINENTAL 28.0002-4054.2 COOPERS FP5894 DELPHI HDF603 DIAMAX DF3325 EUROREPAR 1611658280 FEBI BILSTEIN 38677 FI.BA FK-923 FILTRON PP991 FRAM PS10486 FRIGAIR FL10.413 HENGST FILTER H326WK HOFFER 5027 KNECHT KL 596 LUCAS ELECTRICAL LFDF196 MANN-FILTER WK6003 MEAT & DORIA 5027 MECAFILTER ELG5374 MISFAT M687 MOTAQUIP LVFF683 PURFLUX FCS754 SOFIMA S 1920 B SWAG 30 93 8677 TECNECO FILTERS GS6008 TECNOCAR RN491 TJ FILTERS GS6008 TRUCKTEC AUTOMOTIVE 07.38.030 UFI 3192000 VALEO 587079 WE PARTS 5027 WILMINK GROUP WG1019270 WILMINK GROUP WG1215077 WILMINK GROUP WG1429128 WILMINK GROUP WG1499114 WILMINK GROUP WG1748180 WIX FILTERS WF8412
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtry paliwa znajdują się w każdym samochodzie. Początkowo nie były jedynie stosowane w instalacjach gazowych.

Zadania filtra paliwa

Podstawową funkcją filtra paliwa jest usuwanie z mieszanki zanieczyszczeń i niedopuszczenie aby dostały się one do układu zasilania. W samochodach z silnikiem o zapłonie samoczynnym powinny usuwać cząstki zanieczyszczeń większe niż 3 μm oraz wytrącać wodę, natomiast w autach z silnikiem benzynowym powinny zatrzymywać cząstki mające wielkość ponad 10 μm. Olej napędowy jest bardziej zabrudzony od benzyny a także przy niskich temperaturach krystalizuje się w nim parafina. Dlatego jego filtrowanie jest trudniejsze.

Budowa filtra paliwa

Najnowocześniejsze filtry paliwa mają postać hermetycznie zamkniętej plastikowej lub metalowej puszki. Widoczne z zewnątrz w ich budowie są także króćce do przewodów paliwowych. Wewnątrz znajduje się wkład filtracyjny z przegrodą papierową plisowaną lub nawojową. Wkłady nawojowe zrobione są ze specjalnego materiału filtracyjnego mającego stosunkowo niewielką grubość. Cechuje go duża skuteczność filtrowania. Wadą jest ograniczona chłonność. Powoduje to, że powierzchnia przegrody filtracyjnej tego rodzaju filtrów musi być dużo większa niż filtrów z przegrodą plisowaną. Zazwyczaj filtry benzyny umiejscowione są tuż przy zbiorniku paliwa natomiast filtry oleju napędowego w komorze silnika. Filtry oleju mogą stanowić integralną część osprzętu. W takim przypadku wymienia się tylko wkłady. Filtry oleju napędowego posiadają dodatkowe odwadniacze odstojnikowe. Znajdują się one w dolnej części obudowy. Ze względu na nie filtry paliwa muszą być montowane pionowo. Często się zdarz, że mają one konstrukcję dwustopniową. Jedna część służy do oczyszczania zgrubnego natomiast druga do oczyszczania dokładnego. Poza tym filtr paliwa wychwytuje cząstki stałe za pomocą wkładów wykonanych ze specjalnego papieru filtracyjnego.

Wymiana filtra paliwa

Częstotliwość wymiany filtra paliwa powinna być zgodna z instrukcją obsługi pojazdu. Najczęściej zalecana jest po przebiegu od 30 do nawet 120 tysięcy kilometrów w przypadku niektórych aut japońskich. Warto jednak pomyśleć o wymianie filtra co 10 tysięcy przejechanych kilometrów. W silnikach diesla zalecane jest wymienianie filtra paliwa przed każdą zimą. Wynika to stąd, iż w niskich temperaturach w filtrze paliwa pozostaje dużo wody oraz odkłada się najwięcej ciężkich frakcji oleju i parafiny. Powodują one, ze filtr nie działa z pełną wydajnością. Warto też zwrócić uwagę, że używanie mieszanki paliwowej złej jakości sprawia, iż filtr paliwa szybciej traci swoje właściwości.

Skutki nieprawidłowego działania filtra paliwa

Zwlekanie z wymianą filtra paliwa w przypadku nowoczesnych silników wysokoprężnych oraz benzynowych z wtryskiem bezpośrednim może doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy lub zapowietrzenia układu paliwowego. Nieprawidłowe działanie filtra paliwa może spowodować nierówną pracę silnika, obniżone osiągi, zwiększone zużycie mechaniczne, trudności z rozruchem jednostki napędowej. Skutkiem wadliwej pracy filtra może być również pogorszenie wydajności pompy paliwa a nawet jej zatarcie.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe