1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  A4 B8 Avant (8K5)
  4. « Wróc do  2.0 TDI
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Układ paliwowy
  7. « Wróc do  Filtr paliwa / obudowa filtra
  8. Filtr paliwa KNECHT KL 596

Filtr paliwa KNECHT KL 596

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - KL596 KNECHT.
Kod producenta - KL596 KNECHT.
Kategoria - Filtr paliwa
Producent - KNECHT
Jednostki - SZT
Kod EAN - 4009026725528
Kod SKU - AR_KL596 KNECHT.
Informacje o producencie: KNECHT KNECHT Filterwerke GmbH Adres: Pragstrasse 24 46, 70376 Stuttgart Kraj: niemcy E-mail: product.support@mahle.com Tel: 01806115599
Filtr paliwa KNECHT KL 596
Kod produktu - KL596 KNECHT.
Producent - KNECHT
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4009026725528
Średnica [mm] - 54,6
Wysokość [mm] - 249,5
Rodzaj filtra - Filtr przewodowy
Dolot - Ø [mm] - 10
Ø wylotu [mm] - 8,0
Długość opakowania [cm] - 9,0
Szerokość opakowania [cm] - 9,00
Wysokość opakowania [cm] - 25,10
Ciężar netto [g] - 240
Numery OE
A.L. FILTER ALG2094 AUDI 8K0127400 AUDI 8K0127400A AUDI 8K0127400C AUDI 8T0127401A BLUE PRINT ADV182304 BOSCH F026402068 COMLINE EFF207 COOPERS FSM4295 CoopersFiaam FP5894 CoopersFiaam FSM4295 CROSLAND 5336 CUPRA 8K0127400 CUPRA 8K0127400A CUPRA 8K0127400C CUPRA 8T0127401A DELPHI hdf603 FEBI BILSTEIN 38677 FILTRON PP991 FRAM PS10486 HENGST FILTER H326WK KAYSER AK10-KA KAYSER AK10-KC KOLBENSCHMIDT 4541FP MAGNETI MARELLI 359002330110 MANN-FILTER WK6003 MAPCO 63804 MECAFILTER ELG5374 MEYLE 1143230003 MGA FG2123 MOTAQUIP LVFF683 MULLER FILTER FN540 PORSCHE 8T0127401A PURFLUX FCS754 QUINTON HAZELL QFF0100 SogefiPro FP5894 TECNOCAR RN491 TRUCKTEC AUTOMOTIVE 0738030 UFI 3192000 VAICO V100754 VW 8K0127400 VW 8K0127400A VW 8K0127400C VW 8T0127401A WIX FILTERS WF8412
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtry paliwa znajdują się w każdym samochodzie. Początkowo nie były jedynie stosowane w instalacjach gazowych.

Zadania filtra paliwa

Podstawową funkcją filtra paliwa jest usuwanie z mieszanki zanieczyszczeń i niedopuszczenie aby dostały się one do układu zasilania. W samochodach z silnikiem o zapłonie samoczynnym powinny usuwać cząstki zanieczyszczeń większe niż 3 μm oraz wytrącać wodę, natomiast w autach z silnikiem benzynowym powinny zatrzymywać cząstki mające wielkość ponad 10 μm. Olej napędowy jest bardziej zabrudzony od benzyny a także przy niskich temperaturach krystalizuje się w nim parafina. Dlatego jego filtrowanie jest trudniejsze.

Budowa filtra paliwa

Najnowocześniejsze filtry paliwa mają postać hermetycznie zamkniętej plastikowej lub metalowej puszki. Widoczne z zewnątrz w ich budowie są także króćce do przewodów paliwowych. Wewnątrz znajduje się wkład filtracyjny z przegrodą papierową plisowaną lub nawojową. Wkłady nawojowe zrobione są ze specjalnego materiału filtracyjnego mającego stosunkowo niewielką grubość. Cechuje go duża skuteczność filtrowania. Wadą jest ograniczona chłonność. Powoduje to, że powierzchnia przegrody filtracyjnej tego rodzaju filtrów musi być dużo większa niż filtrów z przegrodą plisowaną. Zazwyczaj filtry benzyny umiejscowione są tuż przy zbiorniku paliwa natomiast filtry oleju napędowego w komorze silnika. Filtry oleju mogą stanowić integralną część osprzętu. W takim przypadku wymienia się tylko wkłady. Filtry oleju napędowego posiadają dodatkowe odwadniacze odstojnikowe. Znajdują się one w dolnej części obudowy. Ze względu na nie filtry paliwa muszą być montowane pionowo. Często się zdarz, że mają one konstrukcję dwustopniową. Jedna część służy do oczyszczania zgrubnego natomiast druga do oczyszczania dokładnego. Poza tym filtr paliwa wychwytuje cząstki stałe za pomocą wkładów wykonanych ze specjalnego papieru filtracyjnego.

Wymiana filtra paliwa

Częstotliwość wymiany filtra paliwa powinna być zgodna z instrukcją obsługi pojazdu. Najczęściej zalecana jest po przebiegu od 30 do nawet 120 tysięcy kilometrów w przypadku niektórych aut japońskich. Warto jednak pomyśleć o wymianie filtra co 10 tysięcy przejechanych kilometrów. W silnikach diesla zalecane jest wymienianie filtra paliwa przed każdą zimą. Wynika to stąd, iż w niskich temperaturach w filtrze paliwa pozostaje dużo wody oraz odkłada się najwięcej ciężkich frakcji oleju i parafiny. Powodują one, ze filtr nie działa z pełną wydajnością. Warto też zwrócić uwagę, że używanie mieszanki paliwowej złej jakości sprawia, iż filtr paliwa szybciej traci swoje właściwości.

Skutki nieprawidłowego działania filtra paliwa

Zwlekanie z wymianą filtra paliwa w przypadku nowoczesnych silników wysokoprężnych oraz benzynowych z wtryskiem bezpośrednim może doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy lub zapowietrzenia układu paliwowego. Nieprawidłowe działanie filtra paliwa może spowodować nierówną pracę silnika, obniżone osiągi, zwiększone zużycie mechaniczne, trudności z rozruchem jednostki napędowej. Skutkiem wadliwej pracy filtra może być również pogorszenie wydajności pompy paliwa a nawet jej zatarcie.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe