1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  A4 B9 (8W2, 8WC)
  4. « Wróc do  50 TDI Mild Hybrid quattro
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Układ paliwowy
  7. « Wróc do  Filtr paliwa / obudowa filtra
  8. Filtr paliwa FAST FT39085

Filtr paliwa FAST FT39085

64,18 zł z VAT
52,18 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Towar dostępny ( >5 )
Kod produktu - FT39085 FAST
Kod producenta - FT39085 FAST
Kategoria - Filtr paliwa
Producent - FAST
Jednostki - SZT
Kod EAN - 5901797044398
Kod SKU - AR_FT39085 FAST
Informacje o producencie: FAST Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Filtr paliwa FAST FT39085
Kod produktu - FT39085 FAST
Producent - FAST
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 5901797044398
Wysokość [mm] - 196
Średnica wewnętrzna [mm] - 22
średnica zewnętrzna [mm] - 88
Rodzaj filtra - Filtr przykręcany
Zamienniki
Wczytywanie...
Numery OE
ACDelco XD9284E ACDelco XD 9284 E ALCO FILTER SP1366 ALCO FILTER SP-1366 BALDWIN BF9809-D BALDWIN BF9809D BLUE PRINT ADF122313 BLUE PRINT ADF 122313 BOSCH N2079 BOSCH F026402079 BOSCH F 026 402 079 CHAMPION L590606 CHAMPION L 590/606 CHAMPION CFF100590 CLEAN FILTERS DN 2713 CLEAN FILTERS DN2713 CLEAN FILTERS DN304 COMLINE EFF176 COOPERS FSM 4255 COOPERS FSM4255 CoopersFiaam FT5938 CROSLAND FILTERS 6014 DT Spare Parts 13.43154 DT Spare Parts 1343154 FEBI BILSTEIN 109119 FIL FILTER ZP3804F FILTRON PP 848/6 FILTRON PP8486 FLEETGUARD FS20154 FORD 6C119176AB FORD 6C119176AA FORD 1685861 FORD 1370779 FRAM PS10223 HENGST FILTER H305WK KOLBENSCHMIDT 50014755 KOLBENSCHMIDT 4755FP LAUTRETTE ELG5443 LAUTRETTE ELG 5443 MAHLE KC223 MAHLE KC 223 MANN-FILTER WK 8158 MAPCO 63864 MAPCO 63613 MEAT & DORIA 5056 MISFAT M659 MOTAQUIP VFF523 MOTAQUIP VFF 523 MULLER FILTER FN187 PURFLUX CS773 QUINTON HAZELL QFF0145 SCT - MANNOL ST 6106 SCT - MANNOL ST6106 SOFIMA S 4455 NR SOFIMA S4455NR SogefiPro FT8593 TECNOCAR RN324 UFI 24.455.00 UFI 2445500 UNIPART GFE 5463 UNIPART GFE5463 VAICO V25-0202 VAICO V250202 VALEO 587739 VALEO 728720 WIX FILTERS WF8371
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtry paliwa znajdują się w każdym samochodzie. Początkowo nie były jedynie stosowane w instalacjach gazowych.

Zadania filtra paliwa

Podstawową funkcją filtra paliwa jest usuwanie z mieszanki zanieczyszczeń i niedopuszczenie aby dostały się one do układu zasilania. W samochodach z silnikiem o zapłonie samoczynnym powinny usuwać cząstki zanieczyszczeń większe niż 3 μm oraz wytrącać wodę, natomiast w autach z silnikiem benzynowym powinny zatrzymywać cząstki mające wielkość ponad 10 μm. Olej napędowy jest bardziej zabrudzony od benzyny a także przy niskich temperaturach krystalizuje się w nim parafina. Dlatego jego filtrowanie jest trudniejsze.

Budowa filtra paliwa

Najnowocześniejsze filtry paliwa mają postać hermetycznie zamkniętej plastikowej lub metalowej puszki. Widoczne z zewnątrz w ich budowie są także króćce do przewodów paliwowych. Wewnątrz znajduje się wkład filtracyjny z przegrodą papierową plisowaną lub nawojową. Wkłady nawojowe zrobione są ze specjalnego materiału filtracyjnego mającego stosunkowo niewielką grubość. Cechuje go duża skuteczność filtrowania. Wadą jest ograniczona chłonność. Powoduje to, że powierzchnia przegrody filtracyjnej tego rodzaju filtrów musi być dużo większa niż filtrów z przegrodą plisowaną. Zazwyczaj filtry benzyny umiejscowione są tuż przy zbiorniku paliwa natomiast filtry oleju napędowego w komorze silnika. Filtry oleju mogą stanowić integralną część osprzętu. W takim przypadku wymienia się tylko wkłady. Filtry oleju napędowego posiadają dodatkowe odwadniacze odstojnikowe. Znajdują się one w dolnej części obudowy. Ze względu na nie filtry paliwa muszą być montowane pionowo. Często się zdarz, że mają one konstrukcję dwustopniową. Jedna część służy do oczyszczania zgrubnego natomiast druga do oczyszczania dokładnego. Poza tym filtr paliwa wychwytuje cząstki stałe za pomocą wkładów wykonanych ze specjalnego papieru filtracyjnego.

Wymiana filtra paliwa

Częstotliwość wymiany filtra paliwa powinna być zgodna z instrukcją obsługi pojazdu. Najczęściej zalecana jest po przebiegu od 30 do nawet 120 tysięcy kilometrów w przypadku niektórych aut japońskich. Warto jednak pomyśleć o wymianie filtra co 10 tysięcy przejechanych kilometrów. W silnikach diesla zalecane jest wymienianie filtra paliwa przed każdą zimą. Wynika to stąd, iż w niskich temperaturach w filtrze paliwa pozostaje dużo wody oraz odkłada się najwięcej ciężkich frakcji oleju i parafiny. Powodują one, ze filtr nie działa z pełną wydajnością. Warto też zwrócić uwagę, że używanie mieszanki paliwowej złej jakości sprawia, iż filtr paliwa szybciej traci swoje właściwości.

Skutki nieprawidłowego działania filtra paliwa

Zwlekanie z wymianą filtra paliwa w przypadku nowoczesnych silników wysokoprężnych oraz benzynowych z wtryskiem bezpośrednim może doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy lub zapowietrzenia układu paliwowego. Nieprawidłowe działanie filtra paliwa może spowodować nierówną pracę silnika, obniżone osiągi, zwiększone zużycie mechaniczne, trudności z rozruchem jednostki napędowej. Skutkiem wadliwej pracy filtra może być również pogorszenie wydajności pompy paliwa a nawet jej zatarcie.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe