1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  3. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  4. « Wróc do  Filtr
  5. « Wróc do  Filtr oleju silnikowego
  6. Filtr oleju silnikowego VAICO V10-2186

Filtr oleju silnikowego VAICO V10-2186

66,21 zł z VAT
53,83 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - V10-2186
Kod producenta - V10-2186
Kategoria - Filtr oleju silnikowego
Producent - VAICO
Jednostki - SZT
Kod EAN - 4046001540561
Kod SKU - AR_V10-2186
Informacje o producencie: VAICO Adres: Brak danych Kraj: Brak danych E-mail: Brak danych
Filtr oleju silnikowego VAICO V10-2186
Kod produktu - V10-2186
Producent - VAICO
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4046001540561
Wysokość [mm] - 127,5
Ciężar [kg] - 0,09
Wysokość 1 [mm] - 109
Średnica 2 [mm] - 29
średnica zewnętrzna [mm] - 76
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Numery OE
AUDI 059 198 405 AUDI 059198405 AUDI 59 198 405 AUDI 059 115 561 D AUDI 59 115 561 D BLUE PRINT ADV182116 BMW 057115441B BOSCH F 026 407 122 CHAMPION P1008 CHAMPION COF100694E CUPRA 057115441B CUPRA 95810722220 HENGST FILTER E816H D236 HERTH+BUSS JAKOPARTS J1310839 HOFFER 14151 KAVO PARTS FOF-10124 KNECHT OX 420D MAGNETI MARELLI 154705321350 MAGNETI MARELLI 359002340120 MAHLE OX 1130D MANN-FILTER HU 8005 z MEAT & DORIA 14151 MEYLE 100 322 0023 MOBIL P1008 OPTIMAL OP-FOF40170 SEAT 59198405 SEAT 059 198 405 SKODA 59198405 SKODA 059 198 405 TOPRAN 114 593 VAG 59 198 405 VAG 59 115 561 D VAG 057115441B VAG 059 198 405 VAG 059 115 561 D VAICO 10-2186 VALEO 586638 VW 059 198 405 VW 057115441B VW 059 115 561 D WIX FILTERS WL10008
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtr oleju stanowi część układu smarowania silnika. Stosowanie go jest konieczne ze względu na to, że olej krążący w układzie olejania silnika jest stopniowo coraz bardziej zanieczyszczany a także dlatego, że zmianom ulegają jego właściwości smarowania. Pogorszenie się jakości oleju wynika z utleniania go, dochodzącego w wysokich temperaturach. Efektem tego procesu jest tworzenie się głównie żywic i kwasów.

Zadania filtra oleju

Główna funkcją filtra oleju jest usuwanie z oleju zanieczyszczeń mogących doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Wymiana filtra oleju

Ze względu na swoje zadania filtry z czasem ulegają zanieczyszczeniu, które uniemożliwia ich prawidłową pracę. Dlatego należy je co określony czas wymieniać. Podobnie należy postępować z olejem. W trakcie wymiany oleju ważne jest wymienienie również wkładu filtra.

Działanie filtra oleju

Początkowo olej oczyszczany jest przez smok pompy oleju. Najczęściej jest on zrobiony z metalowej siatki. Nie przepuszcza on największych zabrudzeń i osadów. Kolejny etap oczyszczania oleju ma miejsce w filtrach wstępnego i dokładnego oczyszczania. Silniki wyposażone są zazwyczaj w jeden filtr wstępnego usuwania zanieczyszczeń oraz jeden filtr dokładnego oczyszczania oleju.

Filtr wstępnego oczyszczania oleju

Filtr wstępnego oczyszczania oleju nazywany jest także filtrem pełno przepływowym. Jego umiejscowienie jest tak zaprojektowane aby cały olej dostarczany przez pompę przepływał przez niego.

Filtr dokładnego oczyszczania oleju

Usytuowanie filtra dokładnego oczyszczania może być zaprojektowane podobnie jak filtra oczyszczania wstępnego lub tak aby filtrować tylko część oleju. Poddany oczyszczaniu olej kierowany jest z powrotem do miski olejowej.

Podział filtrów oleju

Zgodnie z zasadą działania filtry można podzielić na przegrodowe objętościowe (włókninowe, ze spieków workowatych, z tworzyw sztucznych, absorpcyjne), powierzchniowe (siatkowe, szczelinowe, papierowe), energetyczne (odśrodkowe, magnetyczne, grawitacyjne), złożone czyli stanowiące połączenie przegrodowych i energetycznych. Biorąc pod uwagę jakość filtrowania, filtry można podzielić na zgrubne (siatkowe, szczelinowe), dokładne (włókninowe, odśrodkowe), pomocnicze (magnetyczne). Ze względu na rozmieszczenie w układzie smarowania wyróżnia się filtry bocznikowe, pełno przepływowe oraz szeregowo bocznikowe.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe