1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  AUDI
  3. « Wróc do  A4 B8 (8K2)
  4. « Wróc do  2.0 TFSI
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Filtr
  7. « Wróc do  Filtr oleju silnikowego
  8. Filtr oleju silnikowego MEAT & DORIA 14147

Filtr oleju silnikowego MEAT & DORIA 14147

35,76 zł z VAT
29,07 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - 14147 MD
Kod producenta - 14147 MD
Kategoria - Filtr oleju silnikowego
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Kod SKU - AR_14147 MD
Informacje o producencie: MEAT & DORIA MEAT & DORIA Adres: Emanuele Petri 8, 10028 Trofarello Kraj: Brak danych E-mail: meat-doria@meat-doria.com Tel: +39 (0) 11 9614301
Filtr oleju silnikowego MEAT & DORIA 14147
Kod produktu - 14147 MD
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
dla numeru OE - 03N115562
Wysokość [mm] - 103
Średnica wewnętrzna [mm] - 32
średnica zewnętrzna [mm] - 65
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Numery OE
A.L. FILTER ALO8724 ASHIKA 10-ECO025 AUDI 03N115466A AUDI 03N115466 AUDI 03N115562 AUDI 03N115562B BOSCH F026407057 CLEAN FILTERS ML4533 CoopersFiaam FA6119ECO FEBI BILSTEIN 47827 FILTRON OE688/3 FRAM CH11675ECO HOFFER 14147 JAPANPARTS FO-ECO025 JAPKO 1ECO025 KNECHT OX787D MAHLE OX787D MAN 03N115562 MANN-FILTER HU7020Z MEAT & DORIA 14147 PURFLUX L991 SEAT 03N115466 SEAT 03N115466A SEAT 03N115562B SEAT 03N115562 SKODA 03N115466 SKODA 03N115466A SKODA 03N115562B SKODA 03N115562 SOFIMA S5144PE TECNOCAR OP1016 TOPRAN 114 419 VAG 03N115466A VAG 03N115466 VAG 03N115562 VAG 03N115562B VAICO V102825 VW 03N115466A VW 03N115466 VW 03N115562 VW 03N115562B WE PARTS 14147 WIX FILTERS WL10056 WIX FILTERS WL7514
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtr oleju stanowi część układu smarowania silnika. Stosowanie go jest konieczne ze względu na to, że olej krążący w układzie olejania silnika jest stopniowo coraz bardziej zanieczyszczany a także dlatego, że zmianom ulegają jego właściwości smarowania. Pogorszenie się jakości oleju wynika z utleniania go, dochodzącego w wysokich temperaturach. Efektem tego procesu jest tworzenie się głównie żywic i kwasów.

Zadania filtra oleju

Główna funkcją filtra oleju jest usuwanie z oleju zanieczyszczeń mogących doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Wymiana filtra oleju

Ze względu na swoje zadania filtry z czasem ulegają zanieczyszczeniu, które uniemożliwia ich prawidłową pracę. Dlatego należy je co określony czas wymieniać. Podobnie należy postępować z olejem. W trakcie wymiany oleju ważne jest wymienienie również wkładu filtra.

Działanie filtra oleju

Początkowo olej oczyszczany jest przez smok pompy oleju. Najczęściej jest on zrobiony z metalowej siatki. Nie przepuszcza on największych zabrudzeń i osadów. Kolejny etap oczyszczania oleju ma miejsce w filtrach wstępnego i dokładnego oczyszczania. Silniki wyposażone są zazwyczaj w jeden filtr wstępnego usuwania zanieczyszczeń oraz jeden filtr dokładnego oczyszczania oleju.

Filtr wstępnego oczyszczania oleju

Filtr wstępnego oczyszczania oleju nazywany jest także filtrem pełno przepływowym. Jego umiejscowienie jest tak zaprojektowane aby cały olej dostarczany przez pompę przepływał przez niego.

Filtr dokładnego oczyszczania oleju

Usytuowanie filtra dokładnego oczyszczania może być zaprojektowane podobnie jak filtra oczyszczania wstępnego lub tak aby filtrować tylko część oleju. Poddany oczyszczaniu olej kierowany jest z powrotem do miski olejowej.

Podział filtrów oleju

Zgodnie z zasadą działania filtry można podzielić na przegrodowe objętościowe (włókninowe, ze spieków workowatych, z tworzyw sztucznych, absorpcyjne), powierzchniowe (siatkowe, szczelinowe, papierowe), energetyczne (odśrodkowe, magnetyczne, grawitacyjne), złożone czyli stanowiące połączenie przegrodowych i energetycznych. Biorąc pod uwagę jakość filtrowania, filtry można podzielić na zgrubne (siatkowe, szczelinowe), dokładne (włókninowe, odśrodkowe), pomocnicze (magnetyczne). Ze względu na rozmieszczenie w układzie smarowania wyróżnia się filtry bocznikowe, pełno przepływowe oraz szeregowo bocznikowe.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe