1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  PEUGEOT
  3. « Wróc do  305 II Break (581E)
  4. « Wróc do  1.9 Diesel
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Filtr
  7. « Wróc do  Filtr oleju silnikowego
  8. Filtr oleju silnikowego MEAT & DORIA 14132

Filtr oleju silnikowego MEAT & DORIA 14132

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - 14132/MAD
Kod producenta - 14132/MAD
Kategoria - Filtr oleju silnikowego
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Kod SKU - AR_14132/MAD
Informacje o producencie: MEAT & DORIA MEAT & DORIA Adres: Emanuele Petri 8, 10028 Trofarello Kraj: Brak danych E-mail: meat-doria@meat-doria.com Tel: +39 (0) 11 9614301
Filtr oleju silnikowego MEAT & DORIA 14132
Kod produktu - 14132/MAD
Producent - MEAT & DORIA
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
dla numeru OE - 03L115562
Wysokość [mm] - 100
Średnica wewnętrzna [mm] - 26
średnica zewnętrzna [mm] - 63
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Średnica wewnętrzna 1 [mm] - 28
Numery OE
A.L. FILTER ALO8191 ACDelco AC6309E ALCO FILTER MD679 ASHIKA 10ECO098 AUDI 03L115466 AUDI 03L115562 BLUE PRINT ADV182110 BOSCH F 026 407 023 CLEAN FILTERS ML4509 COMLINE EOF236 CoopersFiaam FA5974ECO FEBI BILSTEIN 36634 FILTRON OE688 FISPA 110.008 FRAM CH10759ECO HENGST FILTER E115HD208 HOFFER 14132 JAPANPARTS FOECO098 JAPKO 1ECO098 KNECHT OX388D MAHLE OX388D MANN-FILTER HU7008Z MEAT & DORIA 14132 MECAFILTER I41 MECAFILTER ELH4407 MEYLE 1003220011 MULLER FILTER FOP286 PURFLUX L418 QUINTON HAZELL WL7476 SCT - MANNOL SH4049P SEAT 03L115562 SEAT 03L115466 SIDAT 110.008 SKODA 03L115466 SKODA 03L115562 SOFIMA S5106PE SWAG 30936634 TECNOCAR OP412 TOPRAN 112 939 UFI 2510600 VAG 03L115562 VAG 03L115466 VAICO V108553 VW 03L115562 VW 03L115466 WE PARTS 14132 WIX FILTERS WL7476 WIX FILTERS 57262
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtr oleju stanowi część układu smarowania silnika. Stosowanie go jest konieczne ze względu na to, że olej krążący w układzie olejania silnika jest stopniowo coraz bardziej zanieczyszczany a także dlatego, że zmianom ulegają jego właściwości smarowania. Pogorszenie się jakości oleju wynika z utleniania go, dochodzącego w wysokich temperaturach. Efektem tego procesu jest tworzenie się głównie żywic i kwasów.

Zadania filtra oleju

Główna funkcją filtra oleju jest usuwanie z oleju zanieczyszczeń mogących doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Wymiana filtra oleju

Ze względu na swoje zadania filtry z czasem ulegają zanieczyszczeniu, które uniemożliwia ich prawidłową pracę. Dlatego należy je co określony czas wymieniać. Podobnie należy postępować z olejem. W trakcie wymiany oleju ważne jest wymienienie również wkładu filtra.

Działanie filtra oleju

Początkowo olej oczyszczany jest przez smok pompy oleju. Najczęściej jest on zrobiony z metalowej siatki. Nie przepuszcza on największych zabrudzeń i osadów. Kolejny etap oczyszczania oleju ma miejsce w filtrach wstępnego i dokładnego oczyszczania. Silniki wyposażone są zazwyczaj w jeden filtr wstępnego usuwania zanieczyszczeń oraz jeden filtr dokładnego oczyszczania oleju.

Filtr wstępnego oczyszczania oleju

Filtr wstępnego oczyszczania oleju nazywany jest także filtrem pełno przepływowym. Jego umiejscowienie jest tak zaprojektowane aby cały olej dostarczany przez pompę przepływał przez niego.

Filtr dokładnego oczyszczania oleju

Usytuowanie filtra dokładnego oczyszczania może być zaprojektowane podobnie jak filtra oczyszczania wstępnego lub tak aby filtrować tylko część oleju. Poddany oczyszczaniu olej kierowany jest z powrotem do miski olejowej.

Podział filtrów oleju

Zgodnie z zasadą działania filtry można podzielić na przegrodowe objętościowe (włókninowe, ze spieków workowatych, z tworzyw sztucznych, absorpcyjne), powierzchniowe (siatkowe, szczelinowe, papierowe), energetyczne (odśrodkowe, magnetyczne, grawitacyjne), złożone czyli stanowiące połączenie przegrodowych i energetycznych. Biorąc pod uwagę jakość filtrowania, filtry można podzielić na zgrubne (siatkowe, szczelinowe), dokładne (włókninowe, odśrodkowe), pomocnicze (magnetyczne). Ze względu na rozmieszczenie w układzie smarowania wyróżnia się filtry bocznikowe, pełno przepływowe oraz szeregowo bocznikowe.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe