1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  PEUGEOT
  3. « Wróc do  306 kabriolet (7D, N3, N5)
  4. « Wróc do  2.0 16V
  5. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  6. « Wróc do  Filtr
  7. « Wróc do  Filtr oleju silnikowego
  8. Filtr oleju silnikowego MAHLE OX 388D

Filtr oleju silnikowego MAHLE OX 388D

30,80 zł z VAT
25,04 zł netto
Liczba sztuk
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Towar dostępny ( >5 )
Kod produktu - OX388D.
Kod producenta - OX388D.
Kategoria - Filtr oleju silnikowego
Producent - KNECHT
Jednostki - SZT
Kod EAN - 4009026724965
Kod SKU - AR_OX388D.
Informacje o producencie: KNECHT KNECHT Filterwerke GmbH Adres: Pragstrasse 24 46, 70376 Stuttgart Kraj: niemcy E-mail: product.support@mahle.com Tel: 01806115599
Filtr oleju silnikowego MAHLE OX 388D
Kod produktu - OX388D.
Producent - KNECHT
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4009026724965
Średnica [mm] - 65,0
Wysokość [mm] - 101,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - z uszczelnieniami
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Średnica wewnętrzna 2 [mm] - 22
Długość opakowania [cm] - 7,0
Szerokość opakowania [cm] - 7,00
Wysokość opakowania [cm] - 10,50
Średnica wewnętrzna 3 [mm] - 22,0
Ciężar netto [g] - 61
Zamienniki
Wczytywanie...
Numery OE
ACDelco AC6309E ALCO FILTER MD679 ASHIKA 10098 AUDI 03L115466 AUDI 03L115562 BLUE PRINT ADV182110 BOSCH F026407023 CHAMPION COF100580E CHAMPION XE580/606 CLEAN FILTERS ML4509 COMLINE EOF236 CoopersFiaam FA5974 CoopersFiaam FA5974ECO CUPRA 03L115466 CUPRA 03L115562 FEBI BILSTEIN 36634 FIAMM FA4597 FILTRON OE688 FILTROS TECFIL PEL677 FIRST LINE BFO4022 FRAM CH10759 FRAM CH10759ECO HENGST FILTER E115H01D208 HENGST FILTER E115HD208 JAPANPARTS FO098 JAPKO 1098 KOLBENSCHMIDT 50014502 MAGNETI MARELLI 153071760502 MAGNETI MARELLI 154703882280 MAGNETI MARELLI 359002300360 MANN-FILTER HU 7008Z MEAT & DORIA 14132 MECAFILTER ELH4407 MEYLE 1003220011 MGA FH1110 MOTAQUIP LVFL751 MULLER FILTER FOP286 PURFLUX L418 QUINTON HAZELL QFL0238 QUINTON HAZELL WL7476 SCT - MANNOL SH4049P SEAT 03L115562 SKODA 03L115562 SOFIMA S5106PE SogefiPro FA4597 TECNOCAR OP412 TRUCKTEC AUTOMOTIVE 0718051 UFI 2510600 VAICO V108553 VW 03L115466 VW 03L115562 WEGA WOE680 WIX FILTERS WL7476
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtr oleju stanowi część układu smarowania silnika. Stosowanie go jest konieczne ze względu na to, że olej krążący w układzie olejania silnika jest stopniowo coraz bardziej zanieczyszczany a także dlatego, że zmianom ulegają jego właściwości smarowania. Pogorszenie się jakości oleju wynika z utleniania go, dochodzącego w wysokich temperaturach. Efektem tego procesu jest tworzenie się głównie żywic i kwasów.

Zadania filtra oleju

Główna funkcją filtra oleju jest usuwanie z oleju zanieczyszczeń mogących doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Wymiana filtra oleju

Ze względu na swoje zadania filtry z czasem ulegają zanieczyszczeniu, które uniemożliwia ich prawidłową pracę. Dlatego należy je co określony czas wymieniać. Podobnie należy postępować z olejem. W trakcie wymiany oleju ważne jest wymienienie również wkładu filtra.

Działanie filtra oleju

Początkowo olej oczyszczany jest przez smok pompy oleju. Najczęściej jest on zrobiony z metalowej siatki. Nie przepuszcza on największych zabrudzeń i osadów. Kolejny etap oczyszczania oleju ma miejsce w filtrach wstępnego i dokładnego oczyszczania. Silniki wyposażone są zazwyczaj w jeden filtr wstępnego usuwania zanieczyszczeń oraz jeden filtr dokładnego oczyszczania oleju.

Filtr wstępnego oczyszczania oleju

Filtr wstępnego oczyszczania oleju nazywany jest także filtrem pełno przepływowym. Jego umiejscowienie jest tak zaprojektowane aby cały olej dostarczany przez pompę przepływał przez niego.

Filtr dokładnego oczyszczania oleju

Usytuowanie filtra dokładnego oczyszczania może być zaprojektowane podobnie jak filtra oczyszczania wstępnego lub tak aby filtrować tylko część oleju. Poddany oczyszczaniu olej kierowany jest z powrotem do miski olejowej.

Podział filtrów oleju

Zgodnie z zasadą działania filtry można podzielić na przegrodowe objętościowe (włókninowe, ze spieków workowatych, z tworzyw sztucznych, absorpcyjne), powierzchniowe (siatkowe, szczelinowe, papierowe), energetyczne (odśrodkowe, magnetyczne, grawitacyjne), złożone czyli stanowiące połączenie przegrodowych i energetycznych. Biorąc pod uwagę jakość filtrowania, filtry można podzielić na zgrubne (siatkowe, szczelinowe), dokładne (włókninowe, odśrodkowe), pomocnicze (magnetyczne). Ze względu na rozmieszczenie w układzie smarowania wyróżnia się filtry bocznikowe, pełno przepływowe oraz szeregowo bocznikowe.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe