1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  3. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  4. « Wróc do  Filtr
  5. « Wróc do  Filtr oleju silnikowego
  6. Filtr oleju silnikowego KNECHT OX 787D

Filtr oleju silnikowego KNECHT OX 787D

0,00 zł z VAT
0,00 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - OX787DECO KNECHT.
Kod producenta - OX787DECO KNECHT.
Kategoria - Filtr oleju silnikowego
Producent - KNECHT
Jednostki - SZT
Kod EAN - 4009026918845
Kod SKU - AR_OX787DECO KNECHT.
Informacje o producencie: KNECHT KNECHT Filterwerke GmbH Adres: Pragstrasse 24 46, 70376 Stuttgart Kraj: niemcy E-mail: product.support@mahle.com Tel: 01806115599
Filtr oleju silnikowego KNECHT OX 787D
Kod produktu - OX787DECO KNECHT.
Producent - KNECHT
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 4009026918845
Grubość [mm] - 4,0
Średnica [mm] - 65,0
Wysokość [mm] - 101,0
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] - 71,0
Wysokość 1 [mm] - 95
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca - z uszczelnieniami
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Średnica wewnętrzna 2 [mm] - 26
Długość opakowania [cm] - 7,0
Szerokość opakowania [cm] - 7,00
Wysokość opakowania [cm] - 11,50
Ciężar netto [g] - 50
Numery OE
ALCO FILTER MD731 AUDI 03N115466 AUDI 03N115562 AUDI 03N115562B BLUE PRINT ADV182125 BOSCH F026407157 CHAMPION COF100673E CLEAN FILTERS ML4533 COMLINE EOF261 COMLINE EOF267 CoopersFiaam FA6119 CoopersFiaam FA6119ECO CUPRA 03N115466 CUPRA 03N115562 CUPRA 03N115562B FEBI BILSTEIN 47827 FILTRON OE688/3 FIRST LINE BFO4195 FRAM CH11675 FRAM CH11675ECO FRIGAIR CT10711 HENGST FILTER E340H HENGST FILTER E340HD247 HIFI FILTER SO7251 JAPANPARTS FO025 MAGNETI MARELLI 153071760762 MAGNETI MARELLI 154705890990 MAN 03N115562 MAN 03N115562B MAN 65055046000 MAN 65055046002 MANN-FILTER HU7020Z MEAT & DORIA 14147 MECAFILTER ELH4438 MEYLE 1003220019 MOTAQUIP LVFL800 MULLER FILTER FOP287 PURFLUX L991 QUINTON HAZELL WL7514 SEAT 03N115562 SEAT 03N115562B SKODA 03N115562 SKODA 03N115562B SOFIMA S5144PE TECNOCAR OP1016 TRUCKTEC AUTOMOTIVE 0718054 UFI 2514400 VAICO V102825 VW 03N115466 VW 03N115562 VW 03N115562B WIX FILTERS WL7514
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtr oleju stanowi część układu smarowania silnika. Stosowanie go jest konieczne ze względu na to, że olej krążący w układzie olejania silnika jest stopniowo coraz bardziej zanieczyszczany a także dlatego, że zmianom ulegają jego właściwości smarowania. Pogorszenie się jakości oleju wynika z utleniania go, dochodzącego w wysokich temperaturach. Efektem tego procesu jest tworzenie się głównie żywic i kwasów.

Zadania filtra oleju

Główna funkcją filtra oleju jest usuwanie z oleju zanieczyszczeń mogących doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Wymiana filtra oleju

Ze względu na swoje zadania filtry z czasem ulegają zanieczyszczeniu, które uniemożliwia ich prawidłową pracę. Dlatego należy je co określony czas wymieniać. Podobnie należy postępować z olejem. W trakcie wymiany oleju ważne jest wymienienie również wkładu filtra.

Działanie filtra oleju

Początkowo olej oczyszczany jest przez smok pompy oleju. Najczęściej jest on zrobiony z metalowej siatki. Nie przepuszcza on największych zabrudzeń i osadów. Kolejny etap oczyszczania oleju ma miejsce w filtrach wstępnego i dokładnego oczyszczania. Silniki wyposażone są zazwyczaj w jeden filtr wstępnego usuwania zanieczyszczeń oraz jeden filtr dokładnego oczyszczania oleju.

Filtr wstępnego oczyszczania oleju

Filtr wstępnego oczyszczania oleju nazywany jest także filtrem pełno przepływowym. Jego umiejscowienie jest tak zaprojektowane aby cały olej dostarczany przez pompę przepływał przez niego.

Filtr dokładnego oczyszczania oleju

Usytuowanie filtra dokładnego oczyszczania może być zaprojektowane podobnie jak filtra oczyszczania wstępnego lub tak aby filtrować tylko część oleju. Poddany oczyszczaniu olej kierowany jest z powrotem do miski olejowej.

Podział filtrów oleju

Zgodnie z zasadą działania filtry można podzielić na przegrodowe objętościowe (włókninowe, ze spieków workowatych, z tworzyw sztucznych, absorpcyjne), powierzchniowe (siatkowe, szczelinowe, papierowe), energetyczne (odśrodkowe, magnetyczne, grawitacyjne), złożone czyli stanowiące połączenie przegrodowych i energetycznych. Biorąc pod uwagę jakość filtrowania, filtry można podzielić na zgrubne (siatkowe, szczelinowe), dokładne (włókninowe, odśrodkowe), pomocnicze (magnetyczne). Ze względu na rozmieszczenie w układzie smarowania wyróżnia się filtry bocznikowe, pełno przepływowe oraz szeregowo bocznikowe.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe