1. « Wróc do  Części
  2. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  3. « Wróc do  Świeca żarowa BERU PSG006 do Opel Insignia 2.0 CDTI Diesel | Arwit
  4. « Wróc do  Filtr
  5. « Wróc do  Filtr oleju silnikowego
  6. Filtr oleju silnikowego JAPKO 1ECO023

Filtr oleju silnikowego JAPKO 1ECO023

15,52 zł z VAT
12,62 zł netto
Dostawa
Kurier (wysyłka w 24h) - 16,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł
Kod produktu - 1ECO023 JAPKO
Kod producenta - 1ECO023 JAPKO
Kategoria - Filtr oleju silnikowego
Producent - JAPKO
Jednostki - SZT
Kod EAN - 8033001520880
Kod SKU - AR_1ECO023 JAPKO
Informacje o producencie: JAPKO JAPKO Adres: Via della Meccanica 1A, 37139 Verona Kraj: Brak danych E-mail: info@japko.it Tel: +39 045 8517711
Filtr oleju silnikowego JAPKO 1ECO023
Kod produktu - 1ECO023 JAPKO
Producent - JAPKO
Jednostki - SZT
Ilosc - 1
EAN - 8033001520880
Długość [mm] - 141
Średnica wewnętrzna [mm] - 29,4
średnica zewnętrzna [mm] - 71,4
Rodzaj filtra - Wkład filtra
Średnica zabudowy [mm] - 53
Średnica wewnętrzna 1 [mm] - 23
Numery OE
ALCO FILTER MD-437 AP XENERGY X1524525 ASHIKA 1ECO023 ASHUKI by Palidium C022-10 ASHUKI by Palidium C022-10P ASHUKI by Palidium US102101 AUDI 045115466B AUDI 071115562C AUDI 45115466B AUDI 71115562C AVS AUTOPARTS LA105 BLUE PRINT ADA102101 BOSCH 1 457 429 192 BREMSI FL0139 CHAMPION XE525 CHRYSLER 68001297AA CHRYSLER 68001297AB CLEAN FILTERS ML 1704 CLEAN FILTERS ML 1705 COMLINE EOF087 DELPHI FX20036 DODGE 68001297AA FEBI BILSTEIN 22546 FI.BA F-665 FILTRON OE650/1 FORD 1250679 FRAM ANF1298 FRAM CH9461ECO FRAM CH9463ECO HENGST FILTER E19H D83 HERTH+BUSS JAKOPARTS J1315024 IAP QUALITY PARTS 123-12055 IPS Parts IFL-3594 JAPANPARTS FO-ECO023 JEEP 68001297AA KAISHIN O970 KAMOKA F100901 KAVO PARTS MO438 KNECHT OX 188 D KNECHT OX 188 D OEKO MAGNETI MARELLI 150270022400 MAHLE OX 188 D MAHLE OX 188 D OEKO MANN-FILTER HU 719/7 x MAPCO 64806 MDR MOF-3E23 MEAT & DORIA 14028 MECAFILTER ELH4307 MITSUBISHI 68001297AA MITSUBISHI MN980125 MITSUBISHI MN980408 MITSUBISHI TS200008 NIPPARTS J1315028 OPEL V.A.G045 115 466 PATRON PF4157 PURFLUX L 263 PURFLUX L 263 A PURFLUX L 267 PURFLUX L 267 A PURFLUX L267D PUROLATOR L38113 PUROLATOR L38116 QUINTON HAZELL WL7296 RED-LINE 38DG001 SAKURA EO3103 SCT - MANNOL SH 4771 L SCT - MANNOL SH 4771 P SEAT 045115466B SEAT 071115562C SEAT 45115466B SEAT 71115562C SKODA 045115466B SKODA 071115562C SKODA 45115466B SKODA 71115562C SOFIMA S 5023 PE SogefiPro FA 5618 ECO SogefiPro FA 5620 ECO SogefiPro FA5618AECO STELLOX 20-50188-SX TECNECO FILTERS OL0259E TECNOCAR OP 222 TECNOCAR OP 224 TECNOCAR OP 259 TECNOCAR OP224A UFI 25.023.00 VAG 045 115 466 A VAG 070 115 562 VAG 071 115 562 A VAG 071 115 562 C VW 045115466 VW 045115466A VW 045115466B VW 070115562 VW 071115562A VW 071115562C VW 45115466A VW 45115466B VW 70115562 VW 71115562A VW 71115562C WIX FILTERS WL7296
Część montowana w autach
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Zawiera części
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie
Opinie
Wczytywanie...
Nie ma jeszcze opinii o produkcie

Filtr oleju stanowi część układu smarowania silnika. Stosowanie go jest konieczne ze względu na to, że olej krążący w układzie olejania silnika jest stopniowo coraz bardziej zanieczyszczany a także dlatego, że zmianom ulegają jego właściwości smarowania. Pogorszenie się jakości oleju wynika z utleniania go, dochodzącego w wysokich temperaturach. Efektem tego procesu jest tworzenie się głównie żywic i kwasów.

Zadania filtra oleju

Główna funkcją filtra oleju jest usuwanie z oleju zanieczyszczeń mogących doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Wymiana filtra oleju

Ze względu na swoje zadania filtry z czasem ulegają zanieczyszczeniu, które uniemożliwia ich prawidłową pracę. Dlatego należy je co określony czas wymieniać. Podobnie należy postępować z olejem. W trakcie wymiany oleju ważne jest wymienienie również wkładu filtra.

Działanie filtra oleju

Początkowo olej oczyszczany jest przez smok pompy oleju. Najczęściej jest on zrobiony z metalowej siatki. Nie przepuszcza on największych zabrudzeń i osadów. Kolejny etap oczyszczania oleju ma miejsce w filtrach wstępnego i dokładnego oczyszczania. Silniki wyposażone są zazwyczaj w jeden filtr wstępnego usuwania zanieczyszczeń oraz jeden filtr dokładnego oczyszczania oleju.

Filtr wstępnego oczyszczania oleju

Filtr wstępnego oczyszczania oleju nazywany jest także filtrem pełno przepływowym. Jego umiejscowienie jest tak zaprojektowane aby cały olej dostarczany przez pompę przepływał przez niego.

Filtr dokładnego oczyszczania oleju

Usytuowanie filtra dokładnego oczyszczania może być zaprojektowane podobnie jak filtra oczyszczania wstępnego lub tak aby filtrować tylko część oleju. Poddany oczyszczaniu olej kierowany jest z powrotem do miski olejowej.

Podział filtrów oleju

Zgodnie z zasadą działania filtry można podzielić na przegrodowe objętościowe (włókninowe, ze spieków workowatych, z tworzyw sztucznych, absorpcyjne), powierzchniowe (siatkowe, szczelinowe, papierowe), energetyczne (odśrodkowe, magnetyczne, grawitacyjne), złożone czyli stanowiące połączenie przegrodowych i energetycznych. Biorąc pod uwagę jakość filtrowania, filtry można podzielić na zgrubne (siatkowe, szczelinowe), dokładne (włókninowe, odśrodkowe), pomocnicze (magnetyczne). Ze względu na rozmieszczenie w układzie smarowania wyróżnia się filtry bocznikowe, pełno przepływowe oraz szeregowo bocznikowe.

esamochodoweczesci.pl Części Samochodowe